Двудневна кампания на Центъра за градска мобилност, започнала във вторник, цели да напомни на пътниците, че пътуването в градския транспорт трябва да става задължително с билет или карта, съобщиха от центъра.
В рамките на акцията в определени превозни средства по всяко време има контрольор и той извършва постоянна проверка на пътниците.
В акцията участват 32-ма контрольори, като в днешния първи ден тя е била по линията на трамваи №20 и 22.
Контрольорите влизат в по-различна от обичайната си роля, като основната им задача е да напомнят на пътниците да спазват правилата за пътуване и да разясняват необходимостта от следването им.
На пътниците, които нямат билет или редовна карта, не се налага санкция автоматично. Те са насочвани към билетните автомати, за да си купят билет за пътуването си. Към глоба се пристъпва чак когато нередовните пътници откажат да платят билет на цена 1 лев.
Целта на инициативата е да се напомни на пътуващите, че използването на градския транспорт е услуга, за която трябва да се плаща, както и за всяка друга.
По-високо качество на услугата, осигуряването на нови и удобни превозни средства ще може да се осигури само, ако всички плащат за ползването на градски транспорт, посочват от Центъра за градска мобилност.
"Акцията, която провеждаме, не означава завишаване на толерантността към нередовните пътници.
Контрольорите не спират да налагат санкции, те използват информационния подход преди рестриктивния и така се надяваме да увеличим дела на добросъвестните пътници", коментира управителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!