Проучване: киселото мляко е спасило българите от коронавируса
Източник: Thinkstock/Guliver

К иселото мляко е предпазило българите от коронавируса, твърди ново проучване, публикувано в списанието „Clinical and Translational Allergy”, изследващо връзката между смъртността на вируса и различията в хранителните навици между нациите.

Според учените нациите, които консумират много кисело мляко или кефир, като Гърция, България и Турция, са регистрирали ниска смъртност от COVID-19.

Covid Organics - чудодейно лекарство или измама?

Освен ферментиралите млечни продукти експертите смятат, че

и храните, съдържащи прясно и кисело зеле, могат да бъдат полезни в борбата с коронавируса,

тъй като то понижава нивата на АСЕ 2, които помагат на вируса да зарази организма. Според европейските изследователи, това би могло да обясни защо страни като Германия и Южна Корея, където тази храна е ключова част от менюто им, са с по-малко смъртни случаи в пандемията.

COVID-19: Опасно антитяло в кръвта на тежко заразени

„Храната играе роля при имунната защита срещу COVID-19 и може да обясни някои от разликите, наблюдавани в епидемиологичната ситуация в европейските страни. Разбирането на тези различия и защитни фактори, какъвто е храната, е от решаващо значение и може да помогне за овладяване на такива епидемии.

Източник: Getty Images/Guliver

Сега промених начина си на хранене, ям сурово зеле три пъти седмично, кисело зеле веднъж седмично, йогурт за закуска и избирам кисели зеленчуци”, казва д-р Жан Бускет, професор от университета в Монпелие във Франция и бивш експерт на СЗО, който ръководи проучването.

Според СЗО, в Германия има значително по-ниска смъртност, както и в Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Прибалтика, Финландия, България, Гърция и Румъния. Смъртността обаче е много по-висока в Белгия, Франция, Италия, Испания и Великобритания.

Експертите в проучването твърдят, че храната може да бъде ключовата разлика между нациите.

СЗО за ковид-19: Няма да има връщане към „старото нормално“

В страни с ниска смъртност хората обикновено консумират големи количества ферментирали храни, като кисело зеле или млечни продукти. Тези храни са богати на антиоксиданти и се смята, че понижават нивата на ключов ензим, наречен АСЕ 2. Той е прикрепен към клетките в белите дробове, които СOVID-19 използва като входна точка в тялото.

Учените смятат, че ферментиралите храни могат да действат като естествен блокатор на вирусите. „Установихме, че определена храна може да намали активността на АСЕ2. Например ферментиралите млечни продукти са признати за естествени инхибитори на АСЕ2. Коронавирусът се свързва с АСЕ2, причинявайки оксидативен стрес, възпалителни процеси и респираторни ефекти. Ферментиралите храни имат мощен антиоксидантен ефект и могат да предпазят от тежка форма на COVID-19”, казва д-р Баскет.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 9 минути

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

<p>Отвориха първия &bdquo;Музей на глупостите&ldquo; и балканския абсурд</p>

Отвориха първия „Музей на глупостите“ и балканския абсурд в Любляна

Свят Преди 53 минути

Ракията, самоиронията и прочутото „Йебига“ са сред основните теми на необичайната експозиция

По „Младежка заетост+“ младите хора могат да бъдат включени в платен стаж, обучение по време на работа или субсидирана заетост за период от шест месеца.

Как да започнете първа работа: Над 3100 места вече са разкрити за младежи

Парите ни Преди 53 минути

Още близо 1500 позиции са в процес на одобрение, а проектът предвижда подкрепа за най-малко 8520 млади хора

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

България Преди 55 минути

Народното събрание вече работи по законодателната програма

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 1 час

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 1 час

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

България Преди 1 час

Инфлуенсърът е обвинен и за непристойно поведение в Съдебната палата в Пазарджик

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

България Преди 1 час

Огънят е бил потушен, но пламъците са унищожили камион, стопански навес с около 100 бали сено и пет куб. м дървен материал

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

България Преди 1 час

По информация на полицията мъжът е криминално проявен и осъждан

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

България Преди 2 часа

На негов родител е съставен акт за нарушение на Закона за движение по пътищата

Снимката е илюстративна

Безпрецедентен сблъсък: Сурогатна майка отказа аборт и предизвика съдебна буря

Свят Преди 2 часа

Биологичните родители съдят жената заради сърдечен дефект на плода, но тя избяга в друг щат, за да спаси живота на бебето

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

САЩ и Иран удължават 60-дневното примирие

Свят Преди 2 часа

Вашингтон и Техеран дадоха съгласие да удължат 60-дневното споразумение, изтичащо на 17 август. Преговорите бяха блокирани заради разногласия около Ормузкия проток и последвалите взаимни военни удари в Близкия изток

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

Държавата ускорява финансирането на общините и ключови инфраструктурни проекти

България Преди 2 часа

Предвиждат се проверки за разходването на публичните средства и нови възможности за финансиране на общински проекти с европейски средства

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканът Етна парализира Сицилия - летището в Катания е затворено

Свят Преди 2 часа

Хиляди пътници са засегнати, а въздушното пространство остава ограничено поне до 19:00 ч. българско време

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

Социалните служби работили с едно от децата, задържани за убийството в Пловдив

България Преди 2 часа

Подаден сигнал за поведението му е постъпил още преди трагедията, съобщи социалният министър Наталия Ефремова