4

Онлайн тормозът става все по-широко разпространен в интернет. Проучване на анализаторската компания Pew Research Center посочва, че 41% от пълнолетните хора са станали жертва на онлайн тормоз поне веднъж. Изненадващо, най-честата мишена са младите мъже на възраст между 18 г. и 24 г.

Кои ИТ компании пазят потребителите си най-добре

Как да изберем сигурна парола за своята електронна поща

Общо 51% от тях са били обиждани грубо по мрежата. Именно засипването с обиди е най-честата форма на онлайн тормоз. Мъжете от същата възрастова група често стават обект и на опити за унижение и заплахи за физическото им здраве.

Киберсигурността на България е на средно глобално ниво

Много от жените на възраст между 18 г. и 24 г. също са подложени на онлайн тормоз. Най-често той е на сексуална основа, като 53% от жените казват, че са им пращани еротични снимки, които не са искали. Жените често са обект и на онлайн следене. Като пропорция от общия брой потребители обаче онлайн следенето и онлайн сексуалният тормоз са съответно само 8% и 6%.

Обвиниха ученик за няколко глобални кибератаки

Как изглежда възможно най-опасната кибератака

Общо 27% от интернет потребителите са обиждани, 22% са жертва на опити да бъдат унизени. 73% от интернет потребителите казват, че са били свидетел на онлайн тормоз. Подобни диспропорции се получават, защото много често различният тип онлайн тормоз е специфичен за конкретни групи, общества и пол.

Очаквано, социалните мрежи са основното място за онлайн тормоз. 66% от жертвите казват, че това се е случило именно там. 22% казват, че са били тормозени в секцията за коментари на сайт. 16% са станали жертва на тормоз докато играят в мрежа. Също толкова са били тормозени в личния им имейл. 10% са жертвите във форумите, а само 6% се оплакват от същото в сайт за запознанства.

Колко евтино е купуването на влияние в интернет

Как могат да ни разпознаят по сайтовете, които посещаваме

За съжаление, огромната част от онлайн тормоза остава личен проблем. 47% от жертвите казват, че са говорили с извършителя. 44% просто са го блокирали. Само 22% от потребителите са съобщили на администраторите на съответния сайт или социална мрежа. 18% са се опитали да потърсят помощ като повдигнат въпроса в съответното онлайн общество. 13% са сменили потребителското си име, а 10% са напуснали дадения онлайн форум. 8% са спрели да посещават определени събития или места в реалния свят, а 5% са съобщили на полицията.

Проучването показва, че повечето потребители приемат онлайн тормоза като нещо нормално. 22% казват, че случилото се изобщо не ги е притеснило. 30% казват, че им е било малко неприятно, а за 21% е било неприятно. За 14% случката е много неприятна, а за други 14% е била изключително неприятна. Освен това повечето хора смятат, че могат да се справят сами с проблема. 83% от тези, които просто са игнорирали извършителите смятат, че реакцията им е била правилна и ефективна. 75% от тези, които са говорили с извършителя смятат същото.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК