7

О т филмите и „Дизелгейт“ може да се направят няколко извода. Първо: американците умеят да търсят правата си в съда. Второ: американският съд е благосклонен да удовлетворява исковете на гражданите. Трето: лошите с големите обезщетения се оказват компании, чиято родина не е САЩ. Оставам на вас да прецените дали точките са правилно подредени, но не бих се учудил, ако скоро време пострадат още няколко немски концерна, построили заводи за производство на автомобили в Мексико.

Но на дневен ред е този случай, при който потърпевш е Toyota. Както съобщава Reuters, японската компания е постигнала съдебно споразумение на стойност до $3,4 млрд. по дело, заведено срещу нея от собственици на пикапи и SUV автомобили, чиито рами са подложени на риск от пречупване в следствие на ръжда.

Засегнатите модели са Tacoma 2005-2010 моделна година, Tundra 2007-2008 и Sequoia 2005-2008. Тук виждаме и любимия на бившия вече премиер автомобил, но се надяваме, че той е по-нов, за да не бъде застрашен животът му. Става въпрос за общо 1,5 млн. коли, които, според съдебните документи, не са получили адекватна защита срещу ръжда, което от своя страна заплашва тяхната структурна здравина!

Съдебните документи показват, че сервизната акция на Toyota би й струвало максимум $3,375 млрд., което прави по около $15 000 на автомобил. За преглед на моделите ще бъдат изразходвани около $90 млн.

Според условията на споразумението, Toyota ще провери автомобилите за 12 години от деня на първата им продужба или лизинг, за да определи дали рамата се нуждае от смяна за сметка на компанията. Тя ще върне пари на собствениците, които преди това са подменили рамата за своя сметка.

Четете още:

Поредният пир за сетивата: Mercedes-Maybach S650 Cabriolet

Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)

Какво трябва да знаете, когато купувате автомобил в чужбина

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@