Бяла магия, добра поличба или просто... Suzuki Vitara S (тест драйв)
Източник: Христо Петров
4

П редсказание е последната дума, която някой в автомобилната индустрия би се осмелил да ползва, но въпреки това не мога да се сдържа и да не кажа, че появата на новата Vitara през 2015 г. бе като добра поличба.

Компактният SUV, световен модел за компанията, продължи да разпръсква добрата си магия върху нас, в частност мен, като отново върна Suzuki в чартовете. Формулата на успеха му се крие в лесно на пръв поглед уравнение: това е автомобил, който държи нещата прости, точно по средата, без да изпъква ярко в дадена област, но предлагащ абсолютно всичко, за да е сред лидерите на пазара.

Вижте нашата красива галерия "Suzuki Vitara S: Бяла магия"

Нещата стават още по-сладки при Vitara S, топ изпълнението на модела. Не се лъжете, S не означава спортна динамика. Но означава един Sупер готин турбо двигател, чийто разход го доближава до дизеловите аналози, да не кажа, че и изпреварва някои от тях. Останах изумен от показаното след 550 км пробег, че дори и сега не си вярвам, но борд компютърът на лъже. При това говоря за бензинов двигател, комбиниран с чисто новата автоматична трансмисия на компанията. Перфектна комбинация.

Източник: Христо Петров

Черна магия, бяла магия… това са глупости. Но изненадващо за мен, започвам да си тананикам Black Magic Woman, която Сантана изкачи до №4 в чартовете в САЩ и Канада през 1970 г., нещо, което не се отдаде на Fleetwood Mac предишните две години. Не знам защо, но Vitara S наистина ме омагьоса. Не си връзвам червени конци по китките, страх от уроки нямам, но автомобилите са моят живот и магия в последните 17 години. Карал съм всьо и вся, и не мога да кажа, че Vitara е най-бляскавият автомобил от всички, но успява да предложи една чудесна комбинация от он- и офроуд пътно поведение, открояващ се дизайн, супер автоматик и невероятен разход на гориво, които силно ме впечатлиха. А не бих казал, че не се притеснявах от аурата на всеможещото извън пътя предишно поколение, която тежеше над наследника му. За моя огромна изненада – новата Vitara се справя много добре извън пътя, повече от очакваното. В това се убедих лично преди година, когато бе лансиран моделът. Сега наблегнах на нещо, което тогава му липсваше: автоматик. Чисто нов, работещ с чисто новия 1,4-литров BoosterJet бензинов турбо двигател. С тази комбинация се концентрирах основно върху поведението на автомобила на пътя, където повечето му клиенти ще го използват. Бих казал, че с возията си Vitara S се превръща в един от еталоните в класа.

Източник: Христо Петров

Японският производител правеше SUV-ове много преди класът да се взриви и да се нароят безброй кросоувъри. Това Suzuki прави от 1970 г., когато показа малкия, достъпен 4х4 в лицето на Jimny през 1970 г. Първата Vitara се появи 18 години по-късно (1980), а в последствие Grand Vitara постави стандарти в офроуда, които дълго бяха еталон. Новата Vitara дойде с коренно различна концепция – якият офроудър отстъпи място на софроудър, който ще се кара предимно на асфалта. Но Vitara продължи да изповядва неостаряващите ценности за здравина и надеждност, като сега те са допълнени с атрактивен дизайн, отлично поведение на пътя, но и много добро поведение извън него, възможности за цветова персонализация, които много разчупват визията на модела, нови трансмисии. Vitara S подсилва това впечатление допълнително с различната си радиаторна решетка и атрактивните 17-цолове черни джанти, а също и кутиите на страничните огледала, които сега са изпълнени в цвета на купето, а не на покрива. Да не забравя и LED фаровете.

Източник: Христо Петров

Най-впечатляващото при Vitara S е комбинацията между новите 1,4 BoosterJet бензинов турбо двигател, работещ в перфектен синхрон с новия 6-степенен автоматик. Такъв на Suzuki липсваше, тъй като вариаторът им се справя със задачите си доста под моите разбирания и предпочитания. Сега нещата са коренно различни. Неочаквано за мен, тъй като установих, че 6-степенния автоматик работи чудесно. Предавките се сменят много плавно и бързо, каквото не бих казал за автоматика в Mazda CX-3 (за която кола мисля, че е най-добре изглеждащият в момента масов кросоувър на пазара), която карах седмица след Vitara S. На тема автоматик от Suzuki може да се поучат и във Ford, но ще спра със сравненията дотук. Своята магия автоматикът разпръсква в съвместната си работа с новия 1,4-литрон турбо бензинов двигател, който също заслужава само адмирации.

Източник: Христо Петров

Това е най-малкият двигател във Vitara – дизелът и другият бензин са с обем 1,6 – но той е най-мощният и дава тази инжекция от динамика, която липсваше на модела. Той осигурява на Vitara много по-голяма възможност и спокойствие при изпреварване, а това се дължи и на допълнителните 64 Нм, с които общият им брой достига 220 Нм. С 1,6-литровият бензин наистина ти трябва добър тайминг при изпреварване, да вкараш правилната предавка и да имаш дистанция, тъй като двигателят не реагира толкова бързо. Новият агрегат неутрализира всичко това. Не, не казвам, че линейното му ускорение е зашеметяващо със своите малко над 10 сек за спринт до 100 км/ч. Казвам, че е изключително гъвкав и пъргав. Въпросните 220 Нм въртящ момент идват при едва 1500 об/мин и са на твое разположение чак до 4000 об/мин (още един параметър, по който си прилича с дизелов мотор). Страхотна еластичност, пасваща идеално с плавната работа на автоматичната трансмисия. И сега нещото, което наистина ме втрещи: след 550 км пробег, Vitara S показа среден разход от 6,8 л/100 км! Бензинов двигател с автоматична трансмисия. Седмица по-късно карах Mazda CX-3 с идентичен по параметри бензинов мотор, но при доста по-малки външни габарити, но въпреки това Mazda-та показа 7,3 л/100 км (най-ниският разход).

Източник: Христо Петров

Как да не се впечатли човек от тези параметри, когато Марешки още не е отворил бензиностанция в София. Тайната на всичко това се крие в друг изумителен факт: теглото на Vitara S е само 1235 кг. При това със стандартно All Grip задвижване на 4-те колела. По-малкият от него Nissan Juke тежи с 200-ина кила повече. Но ниското тегло има още един голям плюс: спомага много за стабилното поведение на пътя. Динамиката на модела изпълва в режим Sport, но не си позволих волности със семейството ми на борда, а и по празниците около Великден натоварения трафик и многото съботно-неделни шофьори не са предпоставка за нещо подобно.

Източник: Христо Петров

За финал оставям интериора, който не блести с някакви луксозни изцепки. По-скоро е наблегнато на ергономията. Възможности за цветова персонализация има и тук, като в този конкретен случай е наблегнато на червения цвят. Седалките са удобни, кожа и велур с червени шевове, червени са шевовете и по кожения волан, а в червено са изпълнени декоративните пръстени на вентилационните отвори, както и на скоростомера и оборотомера. Въпросното приборно табло е стандартно, но лесно за разчитане, докато 7-инчовият дисплей на централната конзола реагира малко бавно на допир. Не мога обаче да не отбележа най-голямата забележка. Тя е свързана с неприятното усещане, което оставя твърдата пластмаса, използвана за таблото и вратите. Да, знам, тя е по-устойчива на времето, но вече сме 2016 г. и такава пластмаса не трябва да има място в един модерен кросоувър.

Източник: Христо Петров

Suzuki Vitara S няма амбицията да се мери с премиум конкурентите си, той е направен да устои на времето, като инженерно е проектиран да носи истинска наслада от шофирането. Това, че изглежда много атрактивно и е много просторен, допълва многоликия му образ. Един е проблемът, който виждам в битката му с хитовете в този клас. Цената на Vitara S след т. нар. Green Bonus от Suzuki, е цената от 49 890 лв., с 10 000 лв. повече от аналогичен като двигател и трансмисия Opel Mokka. Успокоението е, че S-ката ползва данъчен кредит при оперативен лизинг

Технически характеристики:

Suzuki Vitara S 1,4DITC All Grip

Размери
Дължина, мм: 4175
Широчина, мм: 1775
Височина, мм: 1610
Междуосие, мм: 2500
Маса, кг: от 1235

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1373
Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 220 при 1500-4000

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 200
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,2
Среден разход на гориво, л/100 км: 5,5
Вредни емисии СО2, г/км: 128
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 49 890

КОНКУРЕНТЪТ
Opel Mokka 1,4 NET

Размери
Дължина, мм: 4278
Широчина, мм: 1777
Височина, мм: 1658
Междуосие, мм: 2555
Маса, кг: 1361-1504

Двигател
Вид: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1364
Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 4900-6000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 200 при 1850-4900

Динамика
Макс. скорост, км/ч: 191
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,9
Среден разход, л/100 км: 6,5
Вредни емисии СО2, г/км: 149
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 39 450

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Несебър

Несебър попадна в престижна класация на сп. "Hello"

Любопитно Преди 6 минути

Градът влезе в класацията на списание "Hello" за 14-те най-добри места за лятна ваканция през 2021 г., на които да отидете, ако имате бебета или малки деца

Започнаха ваксинациите на сезонните работници по Черноморието

Започнаха ваксинациите на сезонните работници по Черноморието

Теми в развитие Преди 14 минути

Списъците на желаещите бяха изготвени от мениджърите на хотелите

<p>Изпитите след Х клас няма как да бъдат отменени&nbsp;&nbsp;</p>

МОН: Изпитите след Х клас няма как да бъдат отменени

България Преди 19 минути

От министерството подчертаха, че външното оценяване е задължително по закон

Ще върнат ли жилището на психично болен мъж от Казанлък

Ще върнат ли жилището на психично болен мъж от Казанлък

България Преди 38 минути

Съседите и приятелите му се вдигнаха на протест и сезираха всички възможни институции

<p>Принц Хари даде ново шокиращо интервю</p>

Принц Хари даде ново шокиращо интервю

Любопитно Преди 48 минути

Синът на покойната принцеса Даяна отправи нов удар към кралското семейство

<p>Проверка&nbsp;във ферма за норки&nbsp;</p>

Експерти от Министерството на земеделието на проверка във ферма за норки

България Преди 55 минути

Проверката е по инициатива на неправителствена организация

<p>Маринов категоричен: В българските министерства масови чистки няма</p>

Маринов категоричен: В българските министерства масови чистки няма

България Преди 1 час

Знаем много добре, че на много места в страната са допускани много сериозни пропуски и трябва да се носи сериозна отговорност, заяви той

"Приятели" се завърна! Кастът сподели вълнуващо видео

"Приятели" се завърна! Кастът сподели вълнуващо видео

Любопитно Преди 1 час

Вече е ясна датата на специалния епизод на сериала "Приятели", кои знаменитости ще участват е него

The Guardian: Задържат и отпращат европейци без визи на британската граница

The Guardian: Задържат и отпращат европейци без визи на британската граница

Свят Преди 1 час

Хора с интервюта за работа разказват. Правилата позволяват лица, които не притежават визи, да присъстват на интервюта, пише изданието

<p>Ще се обединят ли патриотичните формации</p>

Искрен Веселинов коментира ще се обединят ли патриотичните формации

България Преди 1 час

Ако патриотично обединение не се постигне, ВМРО са готови да отидат отново сами на изборите, подчерта той

<p>Шофьорът, причинил смъртта на трима в Пловдив, излиза под гаранция</p>

Протест в Пловдив: Шофьорът, причинил смъртта на трима души, излиза под гаранция

България Преди 1 час

Близките на загиналите ще настояват за справедливост, адекватни мерки, прозрачен процес и за максимално наказание

Безкофеиновото кафе, наистина ли е толкова безвредно, колкото си мислим

Безкофеиновото кафе, наистина ли е толкова безвредно, колкото си мислим

Любопитно Преди 3 часа

За кого е подходящо то и защо не бива да прекаляваме и с него

Италия глоби Google с над 100 млн. евро

Италия глоби Google с над 100 млн. евро

Технологии Преди 4 часа

Обвинението е злоупотреба с господстващо положение на пазара

Расте напрежението в Израел, ракети изстреляни и от Ливан

Расте напрежението в Израел, ракети изстреляни и от Ливан

Свят Преди 11 часа

Три ракети са били изстреляни днес от територията на Ливан към Северен Израел