Новият Opel Insignia поставя смел въпрос: Passat ли? (тест драйв)
Източник: Harald Dawo
6

Т ова французите са странни хора. За да не обобщавам толкова кардинално, ще се съсредоточа само върху представителите от Peugeot. От над две години ми обясняват, че препозиционират марката към по-луксозната част на сегмента. А целта: Volkswagen. Искат от Peugeot да се конкурират с Volkswagen. Абсолютно нищо лошо, всички искат с VW да се мерят. Резултатът обаче аз не го виждам. Но виждам ценовата листа. А тя казва, че Peugeot 2,0 HDi 508 със 180 к.с. и автоматик струва 55 377 лв. Passat TDI BMT, но със 150 к.с. и „ръчка”, е 54 100 лв. Така стигам до моята тема: новият Opel Insignia Grand Sport с дизелов 2,0-литров двигател със 170 к.с. и ръчна трансмисия струва 48 115 лв.

ВИЖТЕ НОВАТА INSIGNIA GRAND SPORT НА ФОНА НА ФРАНКФУРТ

В повече ли са ви цифрите? Още малко търпение, за да изясня тезата си. А тя е, че модел на три години струва със 7000 лв. (вярно, с автоматична трансмисия и плюс 10 к.с.) повече от автомобил, чието производство почна на 21 март 2017 г.

Защо французите са странни ли? Защото няколкогодишното им „препозициониране” не им донесе нужния ефект, затова решиха да да си купят работещата формула, с която най-после да могат реално да се конкурират в Германия. А това е Opel, в частност Insignia Grand Sport. Която, колкото и йезуитски да прозвучи, е автомобилът, който се изравнява с еталона Passat. Знам силата на това твърдение, но се впечатлих изключително много и преценявам добре казаното от мен.

Задъжителна екстра за Insignia са матричните фарове с 32 светодиода всеки, чийто дълги светлини оформят лъч до 400 метра пред вас.
Задъжителна екстра за Insignia са матричните фарове с 32 светодиода всеки, чийто дълги светлини оформят лъч до 400 метра пред вас. Източник: Harald Dawo

Opel Insigniа Grand Sport е един отличен автомобил. Такъв, който разполага с всичко необходимо да продължи успешния ход на предшественика си, от който бяха продадени над 940 000 автомобила за осем години. Това е изключително сериозна цифра в този сегмент. Новият Grand Sport ще има един проблем. Не толкова Passat, нито бъдещите ходове на PSA Group по отношение на Opel, а самата нагласа на клиентите и спецификата на пазара в момента.

А тя е такава, че клиентът е пощурял на тема SUV. Всички искат да седят високо и вятърът да се блъска в радиаторната им решетка, докато Insignia предлага точно обратното: нисък и обточен силует, снижена шофьорска позиция (една от критиките към първия модел), много голямо пространство за пътниците отзад (но намален багажник) и нива на лукс, които обикновено се срещат един сегмент по-нагоре. А за носталгично настроените ще отбележа, че коефициентът на челно въздушно съпротивление е само 0,26 (един от най-добрите в класа), което е точно толкова, колкото преди много години вече предложи Calibra.

Източник: Harald Dawo

Говорейки за размери, Grand Sport вече застава срещу BMW Серия 5. В действителност, той не е много-по къс от Audi Q7. Не споменавам случайно тези два луксозни модела, тъй като скокът на Insignia е осезаем и моделът предлага много луксозни решения.

Въпреки тези сериозни размери, надвесите са по-компактни, което визуално прибира по-голямата част от тази дължина между колелата.

Какво означава това? За начало, новите размери на Insignia Grand Sport (увеличена дължина, междуосие, широчина и намалена височина) я правят много приятна за окото. Особено ако е оборудвана с OPC пакет, големи джанти и прозиращи зад тях спирачни дискове Brembo. Мога да открия нещо общо с линията на покрива на Audi A7, а като цяло профилът на Insignia е наистина впечатляващ.

„Острието“ на Opel започва от предните врати и прелива към задната част. Вдъхновено директно от едно от най-впечатляващите стилистични решения в Monza Concept, хромираното острие на прозорците изтича към задните LED светлини и визуално снижава така или иначе високата едва 1500 милиметра Insignia Grand Sport, осигурявайки още по-атлетично излъчване. Общото впечатление е за един много по-лек визуално, но и буквално автомобил, тъй като новата платформа на модела е снижила от теглото му до 175 кг. А масата бе сред големите минуси на предходния модел.

Интериорът е изклюително луксозен и ерганомично оформен, само пластмасите трябваше да са по-приятни на допир.
Интериорът е изклюително луксозен и ерганомично оформен, само пластмасите трябваше да са по-приятни на допир. Източник: Harald Dawo

Големите минуси в интериора бяха многото бутони, ориентацията сред които бе много трудно. Но вече не. Сега вътрешността на Insignia е изключително елегантна, изчистена, ергономична, дори елитарна.

Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина връзката му с автомобила е по-пълноценна. Казвайки седи, веднага ще направя препратка към AGR седалките в модела, които наистина са сред акцентите, тъй като те обгръщат тялото и неутрализират умората на дълъг път. А там е силата на новия модел: магистралата, където комфортът е на завидно ниво. Увеличеното междуосие тук се е отразило в отварянето на много голямо пространство за краката на пътниците отзад. Да, ще маркирам Skoda Superb, с която никой друг не може да се мери по вътрешни обеми. Нито с обем на багажника, където Insignia отстъпва много на предшественика си (-40 литра), да не говорим за Superb.

Арматурното табло е предлага интересна конфигурация: средната му част е дигитална, докато от двете страни имаме аналогови инструменти. Водачът е допълнително улеснен от head-up дисплей, който подчертава дигиталния характер на инструментите.
Арматурното табло е предлага интересна конфигурация: средната му част е дигитална, докато от двете страни имаме аналогови инструменти. Водачът е допълнително улеснен от head-up дисплей, който подчертава дигиталния характер на инструментите. Източник: Harald Dawo

Но, ако нямате нужда да превозвате пералня в багажника си, то Insignia е вашият избор. По-голяма е от Mazda6, много по-голяма, но пък отстъпва като ангажираност по време на управление от японския си конкурент. Това в никой случай не омаловажава качествата на пътя на новия модел на Opel, тъй като той винаги е залагал на комфортната возия, а не толкова на динамичната. Макар че Grand Sport има какво да каже и по тази тема, когато седнеш зад волана на топ изпълнението с мощния 260 к.с. двигател, 4х4 задвижване и най-интересното – чисто новата 8-степенна трансмисия.

Източник: Harald Dawo

Това бе автомобилът, който карах през по-голямата част от тест драйва на модела във Франкфурт. А причината за това бе, че исках да се запозная по-добре с новата трансмисия, която най-после се появява в гамата на Opel. Много е добра, разработена е от Aisin. Сменя много бързо и плавно предавките, но за момента се предлага само с това топ изпълнение. Малко по-късно ще се предлага в комбинация и с моя фаворит, 2,0-литровият турбо дизел със 170 к.с., който вероятно ще е най-предпочитаният избор у нас. Можа да кажа суперлативи и за мощния 136 к.с. дизел, който е изключително икономичен, но при 170 к.с. и 400 Нм големият дизелов мотор е прекрасен. В гамата на Opel се предлага и 6-степенен автоматик, както още два бензинови мотора (освен споменатите от мен вече агрегати), а също и базовият дизел със 110 к.с.

Източник: Harald Dawo

Акцент при топ изпълнението на модела е и авангардната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring - уникално конструктивно решение в средния клас. При тази високотехнологична система два многодискови съединителя заменят конвенционалния заден диференциал и могат да предават въртящ момент към всяко от колелата индивидуално в рамките на милисекунди. Не успях да усетя работата му на немските аутобани, но пък усетих мощността на 260-те коня. Трябва обаче да призная, че очаквах повече от тях. Тяга има, но не и рязкото потегляне, което да ти спре дъха.

Не успях да тествам новия 1,5-литров турбо бензинов мотор, предлагащ се с две нива на мощност от 140 и 165 к.с., но моят избор си остава дизелът с неговите 400 Нм и ръчна скоростна кутия. Инженерите са пипнали конструкцията на горивните камери, оптимизирали са и са променили профила на всмукателните тръби, като агрегатът разчита на система за впръскване на гориво с максимално налягане 200 бара и до десет цикъла на впръскване на работен такт. Споменавам тези инженерни решения, за да подкрепя констатацията си, че по отношение на задвижването новата Insignia се представя изключително добре.

Източник: Harald Dawo

Покрива се целият диапазон, по три бензинови и дизелови двигателя, две автоматични трансмисии, уникално за сегмента 4х4 с torque vectoring, както и допълнително усъвършенстваната адаптивна система на окачването FlexRide, предлагаща възможност за избор на режими Tour или Sport. Няма да забравя да спомена факта, че наскоро от Opel бяха снети всякакви съмнения за данните СО2 емисии и средният разход на гориво. Казвам това, за да подсиля още повече ефекта на това, че в реални условия 2,0-литровият дизел със 170 к.с. ще харчи около 7,0 л/100 км комбинирано. При едно доста лежерно управление може да стигнете до показател и под 6 л/100 км. А това си е повече от отличен резултат, защото тестовите автомобили бяха натъпкани с всичко възможно.

Нов дизайнерски език, луксозен интериор, свързаност на топ ниво, 4х4, турбо двигатели, нов автоматик активи, които не бих се учудил, ако наклонят везните в полза на Insignia да дублира успеха на предшественика си, който спечели приза Автомобил на Европа за 2009 г.
Нов дизайнерски език, луксозен интериор, свързаност на топ ниво, 4х4, турбо двигатели, нов автоматик… активи, които не бих се учудил, ако наклонят везните в полза на Insignia да дублира успеха на предшественика си, който спечели приза “Автомобил на Европа за 2009 г.” Източник: Harald Dawo

Натъпкани е най-правилната дума, защото Insignia Grand Sport изглежда наистина като луксозен автомобил от горния сегмент. Единствено малко по-твърдата пластмаса на места не ме спечели, но във всяко едно друго отношение Insigniа е направила качествен скок напред. Въобще няма да се спирам на всевъзможните опции за свързаност, но ще маркирам страхотните матрични светлини IntelliLux LED от следващо поколение с 32 LED сегмента за функцията на дългите светлини, чийто обхват е до 400 метра.

Предишното поколение на Insignia изпълняваше ролята да ви превози от точка А до точка Б по един комфортен и добре екипиран начин. Сега, новата Grand Sport прави това по още по-добър начин, но добавяйки още една важна съставка: желанието да притежаваш този автомобил вече е на напълно ново равнище. И нещо, което научих от предходния модел: с течения на жизнения си цикъл той ще става все по-добър и по-добър, а този път основата на Insigniа Grand Sport е още по-солидна, върху която да се надгражда.

Технически характеристики

Opel Insignia Grand Sport 2,0D

Размери

Дължина, мм: 4897

Широчина, мм: 1863

Височина, мм: 1455

Междуосие, мм: 2829

Собствено тегло, кг: 1582

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1956

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 170 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 226

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, л/100 км: 5,2

Емисии СО2, г/км: 136

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 48 115

Четете още:

Отнето предимство на пешеходец = 77 808 евро глоба

Двуколесното безмоторно творение на Bugatti струва 71 000 лв.

Porsche награждава работниците си с бонус от 9111 евро

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

50 лева допълнително за над 2,1 млн. пенсионери

50 лева допълнително за над 2,1 млн. пенсионери

България Преди 12 минути

Изплащането ще започне в петък

Виж кое е твоето духовно животно според зодията

Виж кое е твоето духовно животно според зодията

Любопитно Преди 55 минути

Каква е зависимостта между зодиите ни и нашите духовни животни според древните вярвания

<p>Белгия забрани пътуванията до цели райони в България</p>

Белгия забрани пътуванията до цели райони в България

Теми в развитие Преди 1 час

Страната ни е разделена на „оранжева” и „червена зона” в последната несъществените пътувания, в които влизат и туристическите, са забранени

Изключих ли ютията сутринта?

Изключих ли ютията сутринта?

България Преди 1 час

А печката? Къде са ми ключовете, в колко трябваше да взема детето от урока следобед и пратих ли онзи важен имейл?

<p>NOVA продължава да бъде най-гледаната българска телевизия</p>

NOVA продължава да бъде най-гледаната българска телевизия

България Преди 1 час

Медията е основен източник на информация и развлечение за зрителите в активна възраст

<p>Прокуратурата с нови експертизи за записите с премиера</p>

Прокуратурата с нови експертизи за записите с премиера

България Преди 2 часа

От държавното обвинение припомнят, че вече има образувано разследване за ползване на незаконни записи

<p>Тежка катастрофа с автобус на градския транспорт в София</p>

Тежка катастрофа с автобус на градския транспорт в София

България Преди 4 часа

Инцидентът е станал в района на УНСС

TikTok

САЩ може да забранят още китайски приложения

Технологии Преди 4 часа

Microsoft ще продължи преговорите за придобиване на TikTok в САЩ

<p>Кметът на Стара Загора: Днес ще разговарям с протестиращите</p>

Кметът на Стара Загора: Днес ще разговарям с протестиращите

България Преди 5 часа

Живко Тодоров, който е и член на Изпълнителната комисия на ПП ГЕРБ, коментира и записите, за които се твърди, че са с гласа на премиера Борисов

СЗО предупреди за ковид -19 да не се въвежда отново карантина

СЗО предупреди за ковид -19 да не се въвежда отново карантина

Теми в развитие Преди 5 часа

Керхов призова държавите да използват наличните в момента инструменти

Катастрофа между пътнически влак от Варна и автомобил

Катастрофа между пътнически влак от Варна и автомобил

България Преди 7 часа

От силата на удара автомобилът се е преобърнал

Рекорден брой починали с ковид-19 в България за седмицата и месеца

Рекорден брой починали с ковид-19 в България за седмицата и месеца

Теми в развитие Преди 8 часа

Болните от ковид-19 настанени в лечебни заведения нараснаха до рекордните 814

<p>Tesla е готова да сподели тайните си с конкурентите</p>

Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите

Технологии Преди 9 часа

Илон Мъск е отворен към идеята да даде лиценз за софтуера на Tesla, както и да доставя задвижващи системи на конкурентите.

Илон Мъск

Мъск: Пирамидите са от извънземни. Египет: Не, не са

Технологии Преди 9 часа

Дръзките изказвания на милиардера отново предизвикаха реакция на институции

<p>Джипове продължават да превозват туристи в Рила</p>

Джипове продължават да превозват туристи в Рила

България Преди 18 часа

Кметът на Сапарева баня Калин Гелев се разпореждал бариерата да бъде винаги вдигната, защото в противен случай правата на превозвачите щели да бъдат нарушени

Пълнолуние във Водолей: Очаквайте неочакваното

Пълнолуние във Водолей: Очаквайте неочакваното

Любопитно Преди 18 часа

Пълнолунието ще настъпи на 3 август в 18:00ч., предизвиквайки ни да се разделим с всичко ненужно и да дадем свобода на съзнаниет