Френският сатиричен седмичник "Шарли ебдо" (CharlieHebdo.fr) публикува извънреден брой от 64 страници, който е първа част от комиксов разказ за живота на ислямския пророк Мохамед, предаде ДПА.
През септември миналата година седмичникът публикува карикатури на Мохамед, които доведоха до протести в редица държави и до затваряне на някои френски културни институти в чужбина.
Говорителката на френското правителство Нажат Вало-Белкасем заяви, че не е прочела комикса "Животът на Мохамед - първа част", но отбеляза, че "трябва да се стремим към справедлив баланс между свободата на словото и съблюдаването на обществения ред, нужно е да не се долива масло в огъня".
Редакторът на списанието и художник на комикса - Стефан Шарбоние - Шарб, подчерта, че става дума за биография на пророка Мохамед, която е била съставена от мюсюлмански автори, а списанието я е адаптирало като комикс.
"Обмислям идеята за тази книга от 2006 г., когато се появиха карикатурите на Мохамед в Дания. Мисля, че подходихме към темата в обратен ред - обрисувахме персонаж, за чийто живот не знаехме нищо. Преди да се шегуваме с някой персонаж, е по-добре да го познаваме.
За живота на Исус знаем много неща, но не и за живота на Мохамед", обясни Шарб.
Това не е нито карикатура, нито сатира, а подробен разказ въз основа на сериозна библиография, уверява в предисловие френско-мароканската социоложка на религиите Зинеб, която е съавтор на творбата.
Колкото до очакваните критики, че изобразяването на ислямския пророк е богохулство, Шарб отбелязва, че става дума за традиция, а не за вписано в Корана изискване.
В описанието на творбата в сайта на списанието се изтъква, че пророкът Мохамед принадлежи на всички.
"Да, той е пророкът на мюсюлманите, но за други хора е исторически персонаж или легенда. Може да се правят карикатури на Мохамед, както се правят карикатури на Исус, Наполеон или Зоро.
В тази творба разказваме в картини живота на Мохамед както е описан от мюсюлмански автори. Без никакъв добавен хумор. За някои формата може да изглежда богохулна, но съдържанието е напълно халал (допустимо, разрешено - б.ред.)", пише Шарб.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!