0

„Зелено бъдеще“ и „зелено мислене“ – колко често чуваме тези два израза? А мислим ли наистина за природата и нейното опазване? Днес много хора смятат, че еко инициативите са свързани с големи финансови инвестиции, но реалността е, че с малки действия могат да бъдат постигнати устойчиви промени. Всъщност за резултатните зелени проекти трябва много екипна работа, отдаденост, сърцатост и ентусиазъм. И наистина е лесно – да ползваме многократни торбички, да пестим водата, да не принтираме всичко на хартия, да не изхвърляме пластмаса безразборно в природата, да използваме соларни зарядни, а защо не – да се включим с доброволен труд в някой зелен проект. Живеем във време на иновации и възможностите да мислим на зелено са наистина безкрайни.

Грижата за околната среда и местните общности е станала не просто част от бизнес модела на Пощенска банка, с който компанията се стреми да пести ресурси и да оставя по-незабележим отпечатък от дейността си – тя вече се е сляла с личните каузи на много от нейните служители, които с идеи и ентусиазъм правят мисията ѝ на корпоративен гражданин още по-значима. Банката създаде свой „Зелен борд“ и звено „Екологичен офис“, които работят за намаляване на екологичните ѝ въздействия върху околната среда, както по отношение на ограничаване на консумацията на ресурси от банката, така и по отношение на финансиращата ѝ дейност. Служителите са обединени от идеята да бъдат „зелени заедно“ и това даде името на вътрешната кампания на Пощенска банка, която ще продължи и през следващата година. Действията ѝ са насочени в направленията − спестяване на енергия, оптимизиране на количеството вода, намаляване на употребата на хартия, рециклиране на хартия и тонери, на IT техника и др. Компанията следва стриктна политика на проследяване на екологичния риск в корпоративното кредитиране.

Още през 2014 г. институцията поставя специално високоиновативно фолио на сградата на Централното управление, което действа като изолация от атмосферните условия и води до подобрение потреблението на енергия. Основните видове отпадъци от банковата дейност – хартията и тонерите – се рециклират. Сградата на Централното управление е оборудвана с машини за пречистване на чешмяната вода, с което се намалява ползването на пластмасови бутилки. Банката въведе електронен подпис в клоновете си, с което само за една година спаси от изсичане една голяма гора.

Служителите ѝ често отделят от свободното си време, за да се включат в доброволчески зелени програми и инициативи, насочени към нуждите на местните общности. И през 2018 г. те реализираха инициативи по проекта „Герои в зелено“. Популярността му се държи на това, че служителите сами предлагат различни местни проекти, които да бъдат подкрепени, групират се по интереси и ги реализират - с финансова подкрепа от институцията.

„Създадохме и изпълняваме дългосрочна програма за намаляване на вредното въздействие от дейността ни и се стремим да налагаме екологичното мислене – вътре в организацията и сред партньорите ни. Твърдо вярваме, че добрите идеи, доброволчеството и отговорността към природата трябва да се възпитават и насърчават. Това носи удовлетворение за нас и добавя стойност за обществото, което е наш устойчив приоритет“, коментират от банката.

За своята дейност през годините банката получава множество награди от различни престижни конкурси, сред които награда „Златно сърце” от сп. Business Lady и високото признание – „Най-зелена банка“ от конкурсa на b2b Media. Това е в основата и на отличията на Пощенска банка за добър работодател, тъй като служителите на банката са горди и удовлетворени да бъдат част от сплотен екип с мисия и визия.