М ария Гергова, съсобственик и изпълнителен директор на "Юнайтед партнърс", пое поста президент на Международната PR асоциация (ИПРА) за 2009 г.
Това стана в рамките на откритата тук конференция на ИПРА на тема "PR 3.0 - Предизвикателства и възможности пред комуникациите в съвременната комплексна дигитална среда!".
За първи път в 50-годишната история на ИПРА президент става представител на Централна и Източна Европа. Мария Гергова е и най-младият президент в историята на асоциацията.
ИПРА e световна професионална асоциация за специалистите по връзки с обществеността, в която членуват над хиляда експерти от над сто страни. Сред основните й дейности са организиране на професионални конференции, световен ПР конгрес на всеки три години, издаване на специализираното издание FrontLine, връчване на годишни награди за най-добри ПР кампании.
"Горда съм, че българският пиар ще може да излезе на световната сцена. Това е изключителен шанс за нашия регион", казва Мария Гергова в интервю за сп. "Мениджър".
Тя започва кариерата си на пиар специалист през 1993 г. През 1997 г. заедно с Гергана Василева създават "Юнайтед партнърс". Агенцията три пъти е била на първо място в класацията на пиар агенциите в България.
Сред клиентите на "Юнайтед партнърс" са "Проктър и Гембъл", ING, ОББ, ЮНИЦЕФ, БТК.
Гергова четири години е била в съвета на ИПРА и още четири - в борда на директорите.
Ленивите мозъци в пиар индустрията постепенно сами отпадат, казва тя.
Според нея това, което отличава българските пиар специалисти от по-напредналите им западни колеги е ентусиазмът.
"Чувството да си свободен и да можеш да реализираш идеите си е страхотно. Западните пазари са изключително регулирани и дори да си невероятно креативен, там се налага да се съобразяваш с многото ограничения", пояснява тя в интервюто за "Мениджър".
Интернет ни дава възможност да правим проекти далеч извън границите на страната ни, да се чувстваме граждани на света, казва още Мария Гергова.
Според нея ролята на интернет за развитието на пиара ще става все по-голяма след навлизането на новите социални медии, като Facebook и Мyspace, тъй като информацията в тях се разпространява много бързо сред потребителите.
Там се създават цели общества, които взаимно си препоръчват продукти, дестинации, а в България тази ниша тепърва ще се разработва.