С поред изпълнителният директор на "Google Inc." Ерик Шмид в недалечно бъдеще мобилните телефони ще са безплатни за потребителите... които приемат да гледат чрез тях персонализирани форми на реклама.
Трансформацията на устройствата за мобилна комуникация в ръчни преносими компютри с размерите на човешка длан и разширяването на тяхната функционалност ще доведе до сериозни промени в поведението на потребителите, убеден е той.
В представите на Шмид в този случай процесът на пристрастяване към джобните устройства за мобилна комуникация ще се засили в значителна степен.
Това означава, че потребителите ще прекарват средно от 8 до 10 часа дневно в разговори, сърфиране в Мрежата и писане на съобщения чрез мобилните си устройства.
В тези качествено изменени условия персонализираната реклама ще превърне в основен и изключително рентабилен източник на приходи.
Изпълнителният директор на Google добави, че компанията гигант вече работи над приложения за управление на личните данни на потребителите.
В момента от Google съхраняват личните данни на стотици хиляди отребители в компютрите на компанията с цел доставката на допълнителни персонализирани услуги за всеки от тях.
В този смисъл целта на новите разработки е да се осигури начин за експорт на историята на търсенето и имейл архивите на потребителите с цел прехвърлянето на персоналните данни към други уебсайтове.
Разбира се, това ще става само след изрично изразено съгласие на всеки потребител.
В момента от Google експериментират също така с изпращането на текстови, графични и видео рекламни добавки към мобилни телефони с малки дисплеи.
Според специалисти проектът се радва засега на умерен успех и вероятно ще е ключът към спечелването на нови бизнес партньори в Япония, където гледането на мобилна телевизия и пазаруването чрез мобилен телефон са в напреднал стадий.