С известна язвителност "Франс соар" критикува новите пари, пуснати от Централната европейска банка. "Еврото се отличава с тоталната липса на известни личности", пише главният редактор Филип Бувар. Неговата "присъда" е, че това е "колекция от грозни и тъжни фигури, които придават отшелнически вид на нашия стар континент".
"Паризиен" посочва, че ще бъде поставен рекорд с транспортирането на новите пари. Защото трябва да бъдат разпределени повече от 7 млрд. монети и 1,5 млрд. книжни пари. Хората, превозващи парите, обаче са притеснени. И тревогите им не са безпочвени, тъй като през последните месеци имаше множество атаки. Според разносвачите това са били репетиции за по-голям удар. Генералният секретар на транспортния синдикат Роже Ролети недоволства, че вътрешният министър Даниел Вайан повтаря, че всичко върви добре, но не разкрива подробности за бъдещите си намерения. "Монд" информира, че банките също са изправени пред проблеми със складирането на еврото, защото не разполагат с достатъчно пространство.
Радостта, която обзе финансистите в Европейската централна банка с представянето на новите банкноти на еврото, се отразява широко по страниците на френските вестници и на 31 август. "То пристига" - пише "Либерасион" на първата си страница, а читателят дори може да си изреже банкнота от 200 евро, поместена във вестника. Отново "Либерасион" определя представянето на еврото във Франкфурт като "исторически ден" и се спира подробно върху вълнуващата реч на президента на Европейската централна банка Вим Дуизенберг. "Паризиен" също помества образци на новите евро-банкноти и отбелязва, че "голямата промяна тепърва започва".
Действително трябва да се прелистят икономическите страници на всекидневниците, за да спадне с една степен приповдигнатия тон. Икономическият "Лез Екo" припомнят, че преди шест години не се стигна до съгласие за 6-те големи личности на Европа, тъй като всяка страна държеше на своите представители. Именно затова тогава бе взето решение банкнотите да бъдат илюстрирани с абстрактни графики, които представят стиловете от седемте периода на европейската култура чрез архитектурата. "Фигаро" отбелязва с носталгия: "Сбогом, Моцарт, Сезан. Пантеона на великите хора, който илюстрираше банкнотите на националните европейски банки отстъпва място на музея на архитектурата".
"Колкото и да е странно обаче - коментира "Трибюн" - самопровъзгласилият се за г-н Евро Вим Дуизенберг дори не е докоснал някоя от седемте банкноти или монети на еврото." "Либерасион" отбелязва, че започва най-голямата операция в историята на човечеството по обмяна на парите монета по монета, банкнота по банкнота.