"Заделени са 30 млн. лв. за капиталови трансфери в БДЖ и предстои закупуването на нови пасажерски вагони. В преговорите с кредиторите търсим и възможности за рефинансиране, за да се направят необходимите инвестиции в холдинга", заяви транспортният министър Данаил Папазов, предаде репортер на БГНЕС.
Папазов напомни, че локомотивният парк и товарните вагони са в тежко положение, но в същото време състоянието на спалните вагони е добро. Той подчерта, че е направен преглед на всички концесии са наложени близо 3,5 млн. лв. глоби за неправилното им изпълнение.
За първото тримесечие на годината резултатите на БДЖ са по-добри спрямо предходната, а сега предстои продажба на скрап и се надяваме финансовите резултати да бъдат сравнително подобрени през второто тримесечие на 2014 г.
На срещата с представители на неправителствени организации, на която присъства заедно с премиера Пламен Орешарски, Папазов подчерта, че са необходими около 3-4 млн. лв. за въвеждането на електронни системи в работата на дружеството. "От няколко месеца водим тежки преговори с кредиторите и се надяваме да финализиране разсрочването на дълга на холдинга", каза още Папазов. По отношение на горивата, които купува дружеството, транспортният министър каза, че се търсят възможности за закупуване на борсови цени.
"Електронното правителството е един от тежките сектори, а регистрите и услугите са разработвани съвсем поотделно, без да имат съвместимост и сега предстои да бъде разрешен и този проблем", заяви Папазов и допълни, че има взето решение за създаване на Съвет по електронно управление, който ще се председателства от премиера.
"Предстои да бъде решен проблемът за единния интегратор, който сме предложили да бъде ДП "Информационно обслужване", а другият важен въпрос, който трябва да се реши е какъв ще бъде видът на идентификацията в електронния портал, както и как ще се получава достъп до съответния тип регистри", каза Папазов.
Транспортният министър каза, че тенденцията е товарите и пътниците да се насочват към автомобилния транспорт, поради неговата по-голяма гъвкавост спрямо железопътния.
"В следващия програмен период парите от Кохезионния фонд за железопътния и автомобилния транспорт равномерно разпределени", обясни транспортният министър пред представителите на гражданското общество и допълни, че във всички поделения на МТСИТ, когато някой служител не си върши работата, се взема много решение за неговата смяна. Папазов даде пример с БДЖ, където според него рокадите са доста чести, тъй като предприятието се нужда от бързи и адекватни мерки.
Транспортният министър съобщи, че повереното му ведомство изготвя и Закон за преобразуване на строителните войски.
По отношение на процедурата за избор на изпълнител на ремонта на Централната ж.п. гара в София, Папазов заяви, че тя извършена от предишното правителството, но е проведена при спазването на всички правила, като общата стойност на проекта в около 55 млн. лв.
Като печеливши дестинации на БДЖ, Папазов посочи линиите София - Бургас, София- Варна и София-Пловдив. За останалите той каза, че се субсидират от държавния бюджет, за да бъдат обслужвани гражданите, които живеят в други региони на страната.
"В момента се актуализира Националната транспортна стратегия и въвеждаме всички новости, като поставяме акцент върху логистиката, както и върху всички интересни за националния и международния транспорт дестинации", подчерта Папазов и допълни, че от МТСИТ искат да актуализират и дестинациите, важни за националната икономика.
"Искаме да довършим участъците Синдел-Карнобат, както и продължението на участъка Варна – Русе. Наред с останалите инфраструктурни проекти акценти планираме и изграждането на няколко интермодални терминала, за да можем да просрещнем нарастващия транзитен пътникопоток", каза още Папазов, според когото след въвеждането на линията Анкара -Истанбул, транзитните товари у нас ще нараснат значително.
Транспортният министър съобщи, че освен в Пловдив, се планира изграждането на интермодални терминали във Варна, София, Бургас, Горна Оряховица и Видин.
На въпрос защо няма зам-министър, който да отговаря за въздушния транспорт, Папазов обясни, че ако се назначи ресорен зам.-министър във всяка една област, за която отговаря МТСИТ, то тогава във ведомството трябва да има 9 зам.-министъра.
По отношение на въздушния трафик и шума, който самолетите създават при кацане на летище София, Папазов обясни, че ДП "Ръководство на въздушното движение" работи със системи, които позволяват кацане от коридори, при които не се нарушаването спокойствието в София, но невинаги ветровете позволяват това.
"Училището по авиация в Долна Метрополия е неправилно закрито. В момента действат няколко частни школи, с който обмисляме да работим за обучение, а обучителният център на РДВ влиза в топ 3 на европейските и дава много качествена подготовка", увери Папазов. /БГНЕС /
Папазов: Заделени са 30 млн. лв. за капиталови трансфери в БДЖ
"Заделени са 30 млн. лв. за капиталови трансфери в БДЖ и предстои закупуването на нови пасажерски вагони. В преговорите с кредиторите търсим и възможности за рефинансиране, за да се направят необходимите инвестиции в холдинга", заяви транспортният министър Данаил Папазов, предаде репортер на БГНЕС.
9 май 2014, 16:31