... Или "аз нямам нужда от кисело мляко с мюсли". Както предпочитате. Една снимка казва повече от хиляда думи. По думите на създателите си, Fornasari RR 450 трябва да съчетава "модерен дух с eлегантността на колите от 50-те". Резултатът от труда на дизайнерите, ако такъв изобщо е полаган, предизвиква меко казано смесени чувства.
Джузепе Форназари произхожда от семейство със стари автомобилни традиции. През 50-те баща му е пилот в тима на Alfa Romeo, та малкият израства сред бензинови изпарения и трупа опит като мотоциклетен състезател. В началото на 90-те започва работа при Рийвс Калауей, прочутият отвъдокеански майстор на тунинга, чийто доработки на Chevrolet Corvette надали имат аналог. По това време американецът проектира автомобил за участие в 24-те часа на Льо Ман и двамата си пасват до такава степен, че Форназари получава правото да продава Callaway в Италия. Именно тогава му хрумва идеята да създаде най-бързия SUV в света.
Първите скици по проекта са нахвърляни през 1998 г., направени са и основните изчисления. Едновременно с това Форназари търси пари и партньори, които да поемат технологичната доработка. По условие колата трябва да разполага с потенциал да развива 200 км/ч на пясъчен терен и 300 км/ч на асфалт. Скромно.
В проектирането на автомобила, който по-късно ще получи индекса RR 450, са впрегнати най-върховите технологии, познати към момента. Каросерията е проектирана с помощта на компютър, а за изработката на моделите са използвани композитни материали от най-ново поколение, за да се избегнат отклонения в параметрите.
RR 450 дебютира на 15 април 2001 г. на автосалона в Болоня. Наред с впечатляващите технически характеристики - максимална скорост от 280 км/ч и ускорение от 4.0 секунди до 100 км/ч - новият SUV втрещява с наблъскания с електроника салон и наличието само на две врати. В интериора всичко е съобразено с вкуса на предполагаемите купувачи - скъпи кожи, полиран алуминий, килими от чиста вълна... Сред класическите материали намират място най-модерните високотехнологични продукти. Алармената система OKIO например позволява сателитно следене. Не са забравени мултимедийният комбайн VDO, телевизорът, видеокамерата за обратно виждане и лазерната навигация при маневриране на заден ход.
Под предния капак приглушено боботи V-образен осмак от Corvette, доставян от Callaway и форсиран до 450-600 к.с. в зависимост от желанието и възможностите на бъдещия собственик. За укротяването на този снаряд се грижи спирачна система от Формула 1, а ако купувачът има опасения за сигурността си може да поръча дори бронировка.
След успеха на автоизложението Джузепе Форназари решава да основе компания, която да произвежда серийно RR 450. Уви, засега е продаден едва един екземпляр от фантастичното возило, което лесно може да се обясни с външността на "най-бързия SUV на света". Разбира се, всичко опира до персоналния вкус, но все пак е трудно е да се повярва, че италианец може да пропусне да се обърне към някое от прочутите дизайнерски студиа в собствената му родина. Тази година в Женева Fornasari отново предизвика оживление сред най-заможните посетители. Дали пипоненестата суперджипка ще намери повече купувачи е трудно да се предвиди. Сигурно е само едно - алармата със сателитно следене надали скоро ще потрябва на незнайния собственик на единствения RR 450.
Орел с ориз (Нова генерация)
... Или "аз нямам нужда от кисело мляко с мюсли". Както предпочитате. Една снимка казва повече от хиляда думи. По думите на създателите си, Fornasari RR 450 трябва да съчетава "модерен дух с eлегантността на колите от 50-те".
22 април 2003, 15:22
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!