Ф ренските вестници приветстват публикувания от страната черен списък на пет авиолинии, чиито самолети е забранено да влизат на френска територия от съображения за сигурност.
Списъкът може да бъде смятан за "напредък в областта на авиосигурността" смята "Монд" и добавя: "Но това е първа, плаха стъпка и е много недостатъчна". Изданието призовава властите в цяла Европа да си осигурят необходимите им ресурси, за да влязат в сила правилата за безопасност.
Вестникът иска допълнителна власт за Международната организация за гражданско въздухоплаване, тъй като сега тя нямала право да се намесва. Затова, коментира "Монд", докато не бъде овладяна тази ситуация, гаранциите за безопасността ще бъдат недостатъчни.
"Фигаро" също смята, че просто един списък на забранени авиокомпании е само част от решението на проблема. Всекидневникът призовава за съставянето на още един списък - на страни, които са изостанали що се отнася до въздушната безопасност, дали защото местните власти гледат небрежно на задълженията си или пък са податливи на корупция.
"Под въпрос са и самите самолети", пише вестникът, като смята, че "някои модели са много неусточиви, ако компаниите не изпитват скрупули при поддръжката им".
Германският "Ди Велт" е съгласен, че националните авиовласти се нуждаят от адекватно финансиране, което ще им позволи да извършват достатъчно проверки, но смята, че черните списъци са неправилен подход.
Вместо това изданието предлага да се създаде положителен списък на безопасни авиопревозвачи, който "ще идентифицира авиолиниите, които провеждат редовни проверки на основата на международно договорените стандарти за безопасност".
Продължаващият спор за търговските квоти за внос на китайски текстил в Европа кара германския "Ди Тагесцайтунг" да призове Пекин да направи отстъпки пред Брюксел.
Вестникът признава, че първоначалният отказ на ЕС да позволи в неговите граници да влязат милиони бройки трикотажни дрехи, може да се смята за протекционизъм.
"Представете си, че Китай откаже да позволи на 80 000 европейски автомобили да влязат в страната през пристанището на Шанхай - тогава комунистите в Пекин незабавно пак ще бъдат обявени за комунисти" дава пример "Ди Тагесцайтунг". Вестникът обаче коментира, че дори и Китай да е прав, "той все още трябва да се научи да се справя с противоречията на капитализма".
Чешкият "Млада фронта днес" взима за повод текстилния спор, за да разсъждава по проблемите на ЕС. Всекидневникът отбелязва, че за Европа ще бъде по-лесно да се справя с предизвикателствата на глобализацията, ако има в сила конституция, която да я обединява.
Ако такъв документ липсва, Европа ще продължи да губи време, коментира "Млада фронта днес".