Сайтът е част от проекта "Запазена марка България" (Branding Bulgaria) на Британския съвет (BritishCouncil.org).
Целите на проекта са да развива съвременни идеи за представяне на България в чужбина и да насочва общественото внимание към значимостта от положителен международен опит на страната. Предвидено е ExperienceBulgaria.org да бъде "подкрепян" от създателите си до 2005 г., когато предстои предаването му на българска организация (правителствена или неправителствена), която да го доразвива и поддържа.
Концепцията за сайта е изградена на базата на проучване, проведено във Великобритания. Резултатите от него показват, че страната ни е почти напълно непозната сред младите на Острова или пък представите за нея са от времето на Студената война - скучна комунистическа дестинация. Целта на ExperienceBulgaria.org е да промени/да създаде положителна нагласи. Затова се набляга много и на снимковия материал.
През май сайтът е тестван експериментално в пет реномирани вуза във Великобритания - в университетите в Манчестър, Оксфорд, Кеймбридж, Глазгоу и в лондонския "Юнивърсити колидж". Статистиката за същия месец показва, че уникалните посещения са общо 10 200 (3500 от България и 6700 от чужбина), а отзивите изключително положителни.