Х ората, които се хранят в период от по-малко от осем часа дневно, са с 91% по-висок риск от фатални сърдечносъдови състояния от тези, които се хранят от 12 до 16 часа дневно, показва анализ на повече от 20 000 възрастни американци, съобщи ЮПИ.

Предварителното изследване беше представено на Научните сесии по епидемиология и превенция на начина на живот и кардиометаболизма на годишната среща на Американската сърдечна асоциация в Чикаго.

„Нашето проучване е първото, което изследва връзката между осемчасовото хранене, ограничено във времето, и смъртността", каза главният автор на изследването Виктор Вънцзе Чжун, професор и ръководител на катедрата по епидемиология и биостатистика в Медицинския факултет на Шанхайския университет „Цзяо Тун“ в Китай, за ЮПИ по имейл.

„Резултатите обаче все още се нуждаят от повторни изследвания и не могат да докажат, че осемчасовото, ограничено във времето хранене, причинява сърдечносъдова смъртност. Също така тези резултати не подкрепят дългосрочното използване на този подход за предотвратяване на сърдечносъдовата смърт и за подобряване на продължителността на живота“, допълни той.

Предишни изследвания установяват, че ограниченото във времето хранене, което се причислява към периодичното гладуване, подобрява някои кардиометаболитни показатели като например кръвното налягане, нивата на кръвната захар и холестерола.

Според Чжун обаче тези резултати се основават на краткосрочни, случайни, контролирани проучвания, обикновено проведени в рамките на период от един месец до една година, а не на дългосрочни изследвания.

Учените установяват и повишен риск от сърдечносъдова смърт при хора, страдащи от сърдечно заболяване или рак.

„Проучването не е в състояние да обясни основните механизми, обуславящи наблюдаваната връзка между осемчасовото ограничено във времето хранене и смъртността от сърдечносъдови заболявания“, каза Чжун.

Освен това изследователите забелязват, че хората, които са ограничили храненето до период, по-малък от осем часа на ден, са имали по-малко чиста мускулна маса в сравнение с тези с типична продължителност на храненето от 12 до 16 часа. Загубата на чиста телесна маса се свързва с по-висок риск от смърт от сърдечносъдово състояние.

Според Чжун докато не станат известни повече подробности относно изследването „добрата доза здравословен скептицизъм вероятно е най-важният начин да се подходи към тези нови и интересни открития“.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

България Преди 9 минути

Ударили са се челно джип и товарен камион

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

България Преди 17 минути

По първоначална информация от полицията са пострадали две жени и един мъж

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения  в "пиратство и грабеж"

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения в "пиратство и грабеж"

Свят Преди 1 час

Путин подчерта, че Москва ще прави това във всички акватории

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

Задействаха BG-ALERT, хеликоптер помага за пожара край Камен връх

България Преди 1 час

Заради задимяването временно е ограничено движението по пътя между селата Леярово и Стефан Караджово

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

Водолази извадиха тяло от язовир „Огоста“

България Преди 2 часа

То е откарано за аутопсия в болница, за да бъде установено какво се е случило

<p>Отвориха първия &bdquo;Музей на глупостите&ldquo; и балканския абсурд</p>

Отвориха първия „Музей на глупостите“ и балканския абсурд в Любляна

Свят Преди 2 часа

Ракията, самоиронията и прочутото „Йебига“ са сред основните теми на необичайната експозиция

По „Младежка заетост+“ младите хора могат да бъдат включени в платен стаж, обучение по време на работа или субсидирана заетост за период от шест месеца.

Как да започнете първа работа: Над 3100 места вече са разкрити за младежи

Парите ни Преди 2 часа

Още близо 1500 позиции са в процес на одобрение, а проектът предвижда подкрепа за най-малко 8520 млади хора

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

Министерският съвет прие управленската програма на правителството

България Преди 2 часа

Народното събрание вече работи по законодателната програма

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Пълното слънчево затъмнение отваря нови врати: Вижте дали вашата рождена дата е сред късметлийските

Любопитно Преди 2 часа

Вижте дали сте сред късметлиите, кои зодии трябва да внимават и кои часове от вечерта крият астрологичен капан

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Румъния спира АЕЦ „Черна вода“

Свят Преди 2 часа

Процесът ще започне в четвъртък сутринта в 7:00 часа

<p>Дръжте се здраво! (Или всъщност няма нужда): НАСА успокои, че няма да политаме в 17:33 ч.</p>

НАСА опроверга конспирациите: Гравитацията на Земята няма да изчезне днес

Любопитно Преди 3 часа

Конспиративните твърдения за глобален катаклизъм и „7 секунди без гравитация“ се разпространяват в социалните мрежи от месеци

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

Стоян Колев отива на съд за агресивно шофиране и употреба на кокаин

България Преди 3 часа

Инфлуенсърът е обвинен и за непристойно поведение в Съдебната палата в Пазарджик

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

Арестуваха мъж, предизвикал пожар в Пазарджишко

България Преди 3 часа

Огънят е бил потушен, но пламъците са унищожили камион, стопански навес с около 100 бали сено и пет куб. м дървен материал

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

Шофьор на тир с положителни проби за два вида наркотици помете мантинела и продължи по АМ "Тракия"

България Преди 3 часа

По информация на полицията мъжът е криминално проявен и осъждан

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

14-годишен опита да избяга от полицията, заби се челно в патрулка

България Преди 3 часа

На негов родител е съставен акт за нарушение на Закона за движение по пътищата