Ч ерния петък – шопинг събитието, което дава старт на пазаруването през празничния сезон – навлезе у нас преди 6 години, когато едва 10% бяха чували и само 5% се включиха в него. Днес обаче 95% от българите познават кампанията, а 73% възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка. Това показва ежегодното проучване на Kantar* за нагласите и очакванията за Черния петък.
* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1000 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 16–28 октомври 2019 г.
Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – такова е мнението на 62,9% от потенциалните клиенти (почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини). Пазаруващите онлайн са 77,1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70,4%. Най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90,4% и 83,6% от тях правят покупки през интернет). Това е продължаваща тенденция от предишните години, която експертите обясняват с множеството предимства на електронната търговия за бързо и лесно пазаруване – независимо къде се намираме и по всяко време на деня, все повече и през мобилните устройства.
eMAG.bg, от своя страна, е водеща платформа сред дестинациите за онлайн шопинг по време на кампанията – посочвана като първи избор от 26,7% от отговорилите, които възнамеряват да направят своите покупки в мрежата. Прогнозите на компанията са, че един от трима души с достъп до интернет в страната ще посети техния Black Friday през мобилната апликация или сайта на eMAG.
Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време Черния петък, следвана от Обувки (20,5%), Продукти за лична грижа и красота (13,7%) и Малки домашни електроуреди (12,9%). Мобилни телефони и Телевизори са сред търсените категории за съответно 8,7% и 5,6% от потребителите.
Тенденциите в различните възрастови групи се определят от техния лайфстайл и потребности. Младите (18-24 г.) ще търсят основно дрехи и са с повишен интерес към лаптопи и гейминг конзоли спрямо останалите; 25-34 г. и 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди; спрямо цялостната извадка 45-55-годишните предпочитат малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.
На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на Black Friday, 63,1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17,9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5,5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.