7

К ато цяло състоянието на околната среда в България се подобрява. Това сочат наблюденията на Denkstatt България, консултантска компания в областта на въздействието от страна на бизнеса върху природния, социалния и човешкия капитал. Данните бяха изнесени от Боян Рашев, управляващ партньор компанията, по време на представения от Кока-Кола България Доклад за устойчиво развитие за 2018 г. Отношението на бизнеса към околната среда у нас остава ключово. Всяко усилие в тази насока все повече и повече би следвало да е сред топ приоритетите на компаниите опериращи у нас. В тази насока например Кока-Кола България е спестила при производствените си дейности през 2018 г. повече от 29 милиона литра вода. Освен това производителят на безалкохолни напитки е достигнал рециклиране на 95% от генерираните в производството отпадъци. Компанията е генерирала 524 милиона лева приходи за 2018 г. През изминалата годна Кока Кола е открила и 543 нови работна места.

„Като водеща компания на българския пазар, вярваме че наша роля е да бъдем отговорни към околната среда, за да я запазим за бъдещите поколения. Гордеем се, че в последното десетилетие успяхме да извървим дългия път на подобряване на процесите и технологиите, за да постигнем амбициозните цели за устойчивост, които си поставяме. Увеличихме рециклирането на генерираните отпадъци в производствените центрове и значително намалихме използваната вода“, сподели Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани в България.

Боян Рашев, управляващ партньор на denkstatt България
Боян Рашев, управляващ партньор на denkstatt България Източник: Кока-Кола България

Според отчетените резултати, Кока-Кола се стреми да намалява използваното количество вода във всеки етап от производството на продуктите, както и да я употребява повторно. Благодарение на непрекъснатите дългосрочни усилия в тази посока, както и на подобрения в производствения процес през последните 7 години, през 2018 г. компанията успя да постигне рекордно понижение, достигайки до само 1,76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. Само за 2018 г. компанията успява да използва повторно и близо 40 млн. литра вода.

Освен това Кока-Кола е първата компания в страната, която въведе рециклиране и на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки. Благодарение на тази инициатива и оползотворяването на утайките от пречистването на отпадните води в производствения център в Костинброд, през 2018 г. компанията успя да рециклира 95% от генерираните отпадъци в производството, отбелязвайки ръст от над 24% от 2010 г. насам.

През 2018 г. Системата на Кока-Кола в България е инвестирала и над 360 хил. лева в инициативи в подкрепа на обществото.

Инициативите в тази посока са отличени със седем награди в областта на Корпоративната социална отговорност през изминалата година, както и с престижната награда в категория „Най-добра партньорска #YouthEmpowered инициатива“ на Групата Кока-Кола Хеленик. Тази награда постави България на първо място сред всички 28 държави, в които компанията оперира.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@