Няколко часа, след като заяви, че ще подаде оставка след поредния жп инцидент днес, изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов каза, че ще напусне поста си, само ако се докаже "организационна вина" за произшествието.
Възнамерявам да подам оставка, след като приключат следствените действия след днешния инцидент, заяви сутринта пред БНР изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов.
Зачестиха инцидентите с влакове и бих поел отговорността си, допълни той.
Няколко часа по-късно Попов каза пред Агенция "Фокус", че за оставка може да се говори само ако е допусната техническа или организационна грешка.
Потвърждавам това, което казах, че имам готовност да си подам оставка, но това, което се твърди почти навсякъде, че съм подал оставка, не е вярно, заяви той.
"Трябва да приключи разследването по случая и да се установи каква е причината и до каква степен има организационна или техническа грешка.
Ако се докаже организационна вина, че не сме си свършили работата по организационни причини и т.н., може да се говори за това", каза Пенчо Попов.
Тази сутрин три вагона от влака Бургас-София дерайлираха на влизане в гара Септември.
В момента съм на мястото на инцидента, последните три вагона са дерайлирали вследствие повреда на локомотива, дерайлира третия вагон и повлича останалите, каза Попов.
Всичките возила, които се движат, имат сертификат за безопасност, локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 г., заяви още той.
Вчера този локомотив е минал сериозен преглед, но някой не си е свършил работата, категоричен бе изпълнителният директор на БДЖ.
172-ма пътници е имало във влака по време на инцидента, няма пострадали. Движението в участъка на инцидента е спряно, добави Пенчо Попов.
Като изключим стреса, няма никакви проблеми с пътниците. Проблемът ни е с други пътници от други влакове, които още стоят и тях трябва да ги извозим с автобуси.
Пътниците от влак "Чайка" са качени на друг влак, допълни още Пенчо Попов.
Пенчо Попов встъпи в длъжността изпълнителен директор на железниците на 8 октомври миналата година. Той е роден през 1969 г. в Полски Тръмбеш. Женен е, с две деца.
Цялата му професионална кариера е в областта на товарните железопътни превози. През 1993 г. завършва специалност "Технология и организация на железопътния транспорт" във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" и специализира "Компютърни системи в управлението на железопътния транспорт".