Водачът на ТИР-a е виновен за катастрофата на влака вчера вечерта на пътя за Септември, понеже не е спазил правилата за преминаване на жп прелез, каза главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев пред БНТ.
При катастрофата има шест пострадали пътници, като една жена е в критично състояние. Машинистът е реагирал адекватно, но не е успял да спре влака навреме, заради дължината на спирачния път.
Чавдар Трендафилов от БДЖ пък увери, че пътниците в злополучния влак ще получат обезщетение, засега обаче не се знае размерът му.
Движението по маршрута е възстановено тази нощ, съобщава Нова ТВ.
Късно снощи трасето е било разчистено и отворено. Съборените електрически стълбове са възстановени, прелезът е отворен, а светлинно-звуковата сигнализация работи отново.
От прокуратурата в Пазарджик съобщиха, че е образувано досъдебно производство срещу шофьора на камиона.
"Ежедневно се правят обходи за проверка на състоянието на железния път и съоръженията към него",
пък увери инж. Златин Крумов, зам.- генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” в коментар на зрителски сигнал до Нова ТВ за опасно разхлабени болтове на релсите в участък от жп линията между гара Клисура и гара Стряма.
„Още вчера изпратихме наш екип, който провери на място и установи проблема веднага. Не е допустимо при нас да се появяват такива дефекти”, каза още Крумов и добави, че моментално и двата проблемни крепежа са подменени.
Според специалистите на НКЖИ дефектът е възникнал вероятно през почивните дни, въпреки че и тогава служителите на НКЖИ правят обходи.
На въпрос на Ани Цолова дали се правят проверки изобщо, защото може да се окаже, че не само в този участък има разхлабени болтове, инж. Крумов обясни:
"Искам да ви уверя, че абсолютно ежедневно се правят обходи за следене състоянието на железния път и съоръженията към него. По информация на наши служители най-вероятно една от подложките е счупена съвсем наскоро, защото е прясна, няма ръжда по нея".
"След като има такива огромни натоварвания от подвижния състав, нормално е да е има износване или сработване. Най-неприятното е, че не сме го установили ние, а ваши зрители".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!