В ериги магазини в България вече въведе и цени в евро и нагледно показаха как биха изглеждали цените на стоките в евро и в лева върху продуктовите табелки. „Това, което виждаме в момента, е добра практика, не е задължително“, каза Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ пред БНР.
„В малките магазини ще е по-трудно,
защото там процесите не са така автоматизирани“, смята тя. Според нея, ако лоши практики в началото бъдат оставени, те ще се мултиплицират и ще бъде трудно както за потребителите, така и за институциите да овладеят ситуацията.
„Двете цени – в лева и евро, следва да бъдат в еднакъв шрифт и близо една до друга, за да не се създават предпоставки за объркване“, обясни Руменова за паралелното показване на цените в месеците до преминаването към единната валута, след като официално бъде потвърдено присъединяването на България към еврозоната.
От днес в някои от големите вериги магазини цените вече са обозначени не само в левове, но и в евро, предаде агенция БГНЕС. В един от големите магазини в центъра на София може да си купите продукт за 1.99 лв. Под тази цена е посочена и цената в евро, която е 1.02 евро. Простата проверка показва, че те са
сметнати по фиксирания курс на лева спрямо еврото и няма никакво завишение на цените.
Руменова призова още „винаги да изчисляваме, защото ние сме коректива на пазара“. Тя е категорична, че 6 месеца за кампания не са малко.
„Как ще се осъществява превалутирането, как ще се случва закръгляването, как ще се тегли от банкоматите, как ще се връща рестото, как ще се връщат парите, когато потребителят предяви рекламация и решението е разваляне на договора – това са въпроси, които интересуват хората“, посочи Руменова.