Месните продукти повишават риска от рак на панкреаса
Източник: netinfo

Ш ведски учени излязоха с притеснително становище. Според тях употребата на подложено на предварителна обработка месо, като бекона и наденицата например, има отношение към развитието на рак на панкреаса. Съгласно изследването консумацията на 50 грама месни продукти повишава риска от заболяването с 19%. При дневен порцион от 100 грама рискът нараства с 38 процента.
"Известно е, че употребата на месо повишава риска от рак на дебелото черво, но сведенията за влиянието на месото върху развитието на други форми на рак засега не са много", коментира професор Сузана Ларсън, ръководител на изследването от Кралския институт в Швеция.
Едва последните сведения доказват връзката между развитието на определени видове рак и употребата на месо. Някои учени са дотолкова притеснени от факта, че дори препоръчват на рисковите групи да се откажат изцяло от консумацията на месни продукти. Други пък все пак напомнят, че тютюнопушенето е един от основните фактори при развитието на рак.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Премиерът на Молдова покани Румен Радев на посещение

Премиерът на Молдова покани Румен Радев на посещение

България Преди 23 минути

Александру Мунтяну определи България като традиционен и надежден партньор

Икономическа полиция провери избора на фирма за храни за детски градини в Кърджалийско

Икономическа полиция провери избора на фирма за храни за детски градини в Кърджалийско

България Преди 1 час

В хода на проверката е установено, че е упражнено влияние да бъде избрана определена фирма за изминалата учебна година

Ето кой ще оглави СДВР

Ето кой ще оглави СДВР

България Преди 1 час

Досегашният директор на СДВР гл. комисар Любомир Николов стана и.д. главен секретар на МВР

Държавата вдига разходите за отбрана на до 5% през 2035 г.

Държавата вдига разходите за отбрана на до 5% през 2035 г.

България Преди 1 час

В Плана е заложено използването на възможностите, предлагани от инструментите на Европейския съюз

Компенсации за над 1 млн. евро за деца, неприети в детски градини

Компенсации за над 1 млн. евро за деца, неприети в детски градини

България Преди 1 час

Максималният месечен размер на компенсациите за 2026 г. е 296,55 евро за дете

Чехия разследва за книжките на двамата от гонката на "Челопешко шосе"

Чехия разследва за книжките на двамата от гонката на "Челопешко шосе"

Свят Преди 2 часа

Цената за купуване на шофьорска книжка от Чехия е 4-5 хил. евро

Реорганизират движението по АМ "Тракия" от утре

Реорганизират движението по АМ "Тракия" от утре

България Преди 2 часа

АПИ апелира към водачите да бъдат внимателни

Огромно задръстване се образува на АМ "Хемус"

Огромно задръстване се образува на АМ "Хемус"

България Преди 2 часа

Причината за сериозното забавяне на трафика е планов ремонт

Критиците попиляха „Денят на истината“: Защо новият филм на Спилбърг е пропилян потенциал

Критиците попиляха „Денят на истината“: Защо новият филм на Спилбърг е пропилян потенциал

Любопитно Преди 3 часа

Вместо дълбоко и зряло сбогуване с темата за извънземния разум, 79-годишният режисьор ни поднесе повърхностен трилър, пълен с логически дупки и остарели идеи

Сметките на БОК са празни, дължи 360 000 евро

Сметките на БОК са празни, дължи 360 000 евро

България Преди 3 часа

Лечева: Получихме дарение от председателя на Българската федерация по джудо, за да не бъде спрян токът

Опасно време в четвъртък: Жълт код е обявен в 16 области

Опасно време в четвъртък: Жълт код е обявен в 16 области

България Преди 3 часа

Докато нощта срещу четвъртък ще бъде предимно ясна и тиха, а първата половина на утрешния ден ще започне със слънце, ситуацията ще се промени след обяд

Камион помете жена на пешеходна пътека във Ветрино

Камион помете жена на пешеходна пътека във Ветрино

България Преди 3 часа

Пробите за наличие на алкохол и наркотични вещества на шофьора са отрицателни

<p>Топ 5 нощни напитки, които топят мазнините, докато спите</p>

Топ 5 нощни напитки, които топят мазнините, докато спите

Любопитно Преди 3 часа

Някои напитки, консумирани вечер, могат не само да угасят жаждата, но и да помогнат за контрола на теглото