НАСА препоръчва витамини срещу радиацията
Източник: ЕПА/БГНЕС
Пд двид заплахата от радиоактивното замърсяване, последвало силното земетресение и цунами в Япония изаплашващо да достигне и Европа - макар и в много разреден вид, "Дискавъри нюз" припомня, че НАСА препоръчва на астронавтите си да пият витамини.

При това участниците в продължителни космически мисии са изложени на много по-силна радиация от работниците в японската АЕЦ "Фукушима-1", които се опитват да се справят с последиците от авариите в централата.

Недостигът на важни хранителни вещества може да компрометира много сериозно организъм, изложен на влиянието на радиацията.

За да намалят ефекта й лекарите изписват много просто средство на астронавтите от американската космическа агенция - витамини.

Те се препоръчват дори ако се вземат традиционните антирадиационните таблетки калиев йодид.

"Недостигът на витамини е изключително важен за ефекта от радиацията. Той е определящ за много хронични заболявания, вкл. рака и катаракта", отбелязва Ан Кенеди, ръководителката на екипа, който изследва ефекта от радиацията в института за космически биомедицински изследвания към НАСА.

До скоро Американската медицинска асоциация твърдеше, че пълноценната храна е достатъчна и не е необходимо здрави хора да пият витамини, но през последните години започна да съветва те да се взимат всеки ден срещу поява на хронични заболявания, вкл. рак.

Кенеди, която е професор по радиационна онкология, препоръчва тази мярка и на хората в Япония, изложени на завишени дози радиация, така както на астронавтите от НАСА, за които това е неизбежен риск на професията.

Ако се приемат за верни сегашните нива на радиацията, на които са изложени служителите във "Фукушима-1", то тя е съпоставима с нивата, на които са изложени астронавтите отвъд защитния "мехур" на земното магнитно поле, макар и лъчението да е от различен вид.

Според учените работниците не са добре защитени и изложеността им може да се сравни с тази на астронавт при "слънчева буря".

Заради дългосрочната си цел да изпрати хора по-далече от Международната космическа станция, НАСА изследва ефекта на радиацията върху човешкото тяло и търси начини да минимализира и предотврати пораженията от нея.

Учени на агенцията изследват действието на лекарства и хранителни добавки, вкл. с екстракти от боровинки и ягоди.

Резултатите от тези изследвания са приложими и на Земята, особено при бедствия като японското.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 3 часа

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 3 часа

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 6 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 7 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 7 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 8 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 9 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 9 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

Любопитно Преди 9 часа

Никол Кидман направи редки разкрития за брака си с Том Круз, признавайки, че на 23 години е била готова да съсипе кариерата си заради любовта. Актрисата проговори и за скорошния си развод с Кийт Ърбан и това как продължава да вярва в любовта

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 9 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 9 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 9 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 9 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 10 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 10 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"