Астрономи откриха вода на отдалечена екзопланета
Източник: Getty Images/Guliver

А строноми обявиха, че са открили наличие на вода на отдалечена екзопланета. Те са използвали телескопа със семплото име "Много голям телескоп" в Чили и специален нов метод, съобщава сп. New Scientist.

Екзопланетата 51 Pegasi B се намира на 50 светлинни години от Земята. Въпреки голямото разстояние, учените знаят, че в нейната атмосфера има следи от вода.

Астрономи опитват да спасят важен сателит от сблъсък

Това е възможно благодарение на нов метод за изучаване на екзопланетите. Досега учените разчитаха да засекат екзопланета, която преминава пред своята звезда, когато е наблюдавана от Земята. Това обаче е рядкост и прави повечето екзопланети много трудни за изучаване.

Как изглеждат Земята и Луната, снимани от Марс

Новият метод наблюдава едновременно екзопланетата и нейната звезда, като отчита взаимодействията между тях. В продължение на 4 часа телескопът е записвал данни как и каква светлина се отразява. След това данните са анализирани и така са направени интересни изводи за 51 Pegasi B.

Учени откриха хиляди черни дупки в най-подробната снимка на Космоса

Екзопланетата има доста малко вода в атмосферата си - 1 на 10 000. Въпреки това тя е повече отколкото е наличието на въглероден диоксид и метан. Въпреки че има следи от това, живот на планетата няма. Тя е прекалено гореща, защото е по-близо до звездата си отколкото е Меркурий до Слънцето. Обикаля я за 4 дни, като средната температура там е 1000 градуса по Целзий.

51 Pegasi B е открита още през октомври 1995 г. Тя е на половина на размерите на Юпитер и в продължение на години се използва от учените за тестване на новите методи. Астрономите са доволни от резултатите на новата технология. Те я определят като много важна за изучаването на планетарните системи в съседство на нашата и планират да я използват с "Невероятно големия телескоп", който в момента се строи. Чрез него те ще анализират много по-близка екзопланета, която се намира на 4.2 светлинни години и има много сходства със Земята.

<p>Коли се запалиха на паркинг в София</p>