А1 продължава да расте за четвърта поредна година по всички основни показатели
Източник: А1
0
  • Общите приходи се увеличават с 9,2% до 486,2 млн. евро
  • EBITDA нараства с 12,5% до 179,4 млн. евро
  • Средният приход от абонат (ARPU) бележи ръст от 9,3% до 5,6 евро, а средният приход от фиксирана линия (ARPL) с 6,1% до 13,3 евро
  • 4G мрежата на телекома вече покрива 99%, а 4.5G - 90% от населението на страната

А1 България продължава да расте и през финансовата 2019 година, като регистрира увеличение във всички основни бизнес показатели. Отличните резултати на компанията през изминалата година се дължат на успешните иновации в мобилните и фиксирани услуги, както и на категоричното налагане на компанията като лидер на пазара на дигитални бизнес решения. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 8,7% до 378,5 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 9,2% до 486,2 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 179,4 млн. евро, регистрирайки ръст от 12,5% на годишна база.

Фиксираните услуги продължават да растат и през 2019 година, като регистрират увеличение от 15,2% до 117,9 млн. евро. Този ръст се дължи най-вече на успешното навлизане на компанията на пазара на дигитални бизнес решения, където А1 е завършила или работи по реализацията на над 1 891 ICT проекта само през 2019 година. Друг фактор е развитието на спортните канали MAX Sport, към които беше добавен още един канал и допълнително ексклузивно съдържание.

Източник: А1

Иновациите във фиксираните услуги, като старта на новата интерактивна телевизионна платформа A1 Xplore TV през октомври 2019 г., също спомогна за добрите резултати на компанията. Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,1% до 13,3 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти. Основен принос за увеличението на фиксираните услуги е ръстът при ТВ абонатите на А1, които нарастват с 4,5% на годишна база до над 530 500.

През 2019-а А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез пускането на иновативни продукти като eSIM, успешни продажби на нови услуги на съществуващите клиенти и инвестициите в развитието на мобилната мрежа. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 6,0% до 260,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 9,3% до 5,6 евро.

Добрите резултати на компанията се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През календарната 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 11,3% ръст на приходите или 99,4 млн. евро от търговията с устройства. Успешната маркетингова кампания в четвъртото тримесечие на годината води до 33,9% увеличение или 36,7 млн. евро от продажба на устройства в сравнение с последните три месеца на 2018 година

Компанията е разширила своята 4G мрежа и в момента тя има 99% покритие, а 4.5G мрежата покрива 90% от населението на страната или населените места с над 3 000 жители. През 2019-а година е осигурено покритие на 4.5G за над 1,7 милиона потенциални нови потребители, а максималната скорост на сваляне на информация достига до 640 Mbps. А1 започна първа изпитанията на 5G на 1 юли 2019 година, като пусна работеща 5G базова станция от смесен тип (NSA) и демонстрира едно oт нaй-гoлeмитe пpeдимcтвa нa 5G мpeжaтa нa пoтpeбитeлcĸo нивo – cyпepбъpз мoбилeн шиpoĸoлeнтoв дocтъп, чpeз ĸoйтo ce пocтигa знaчитeлнo пo-виcoĸa cĸopocт пpeз мoбилнa мpeжa. По-късно компанията проведе тестове с крайни устройства и направи демонстрации на 5G в гейминга, като организира първия 5G финал по Counter-Strike: GO на финалите на A1 Gaming League, част от изложението Aniventure Comic Con. Телекомът продължава развитието на своята мрежа и се подготвя за преминаването към петото поколение мобилни мрежи.

Източник: А1

Резултати за четвърто тримесечие на 2019 година

През четвъртото тримесечие на 2019 г. общите приходи нарастват с 16,7% до 137,7 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 9,2% до 96,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15,8%) и мобилните услуги (6,3%).

Увеличението на средния приход от фиксирана линия (ARPL) е 5,6% до 13,5 евро, а броят на клиентите на фиксирани услуги се увеличава с 3% до над 1 060 000 клиенти.
Интензивният празничен период и успешната маркетингова кампания на А1 е спомогнала за увеличение от 33,9% на приходите от продажбата на устройства, който достигат 36,7 млн. евро.
За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 10%.

А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 9,5% до 41,7 млн. евро за последната четвърт на годината спрямо същия период на миналата година.

 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любимката на шеф Ангелов си тръгна от Hell's Kitchen

Любопитно Преди 3 часа

Брокерката Симона напусна надпреварата на крачка от черните куртки

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

Българчетата са първи в Европа по алкохол, цигари и канабис

България Преди 6 часа

Това сочи доклад на ООН за здравословното поведение на децата в училищна възраст

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

Две комисии подкрепиха законопроекта за рекламата на хазарта, браншът с остра реакция

България Преди 7 часа

Според Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори ограничаването на рекламата ще доведе до ръст на залози в нелегални сайтове и обекти

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Полша предупреди Русия, че ще загуби войната с НАТО

Свят Преди 7 часа

Шикорски: Единствената надежда на Путин е нашата липса на решителност

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

България Преди 7 часа

Радев: Политиката и законодателството следва да се правят със загриженост и отговорност към България

Починa театралният режисьор Александър Илиев

Починa театралният режисьор Александър Илиев

България Преди 8 часа

Режисьорският му дебют е с „Адвокатът Пиер Патлен” във Видинския театър през 1986 г.

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

ММС не дава „Септември“ и „Юнак“ на Столична община

България Преди 9 часа

Министерство на младежта и спорта не е било уведомено

Електроразпределителна мрежа

Само в Унгария са плащали по-ниски цените на ток от нас за второто полугодие на 2023 година

България Преди 9 часа

Битовите сметки за електричество и газ в ЕС са намалели в сравнение с периода през 2022 г.

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Бременна ли е отново Кайли Дженър?

Любопитно Преди 9 часа

Спекулациите започнаха да набират скорост заради нейна снимка

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Свят Преди 9 часа

В решението си съдиите се позовават на грешки в начина, по който е бил проведен процесът

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 10 часа

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Любопитно Преди 10 часа

Изкуственият интелект ще направи картината още по-красива и реалистична

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 10 часа

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности