4
Бб бата със затлъстяването ще бъде основна инвестиционна
тенденция през идните 25-50 години, прогнозира "Банк ъв
Америка/Мерил Линч" (Bank of America/Merrill Lynch) в доклад.В доклада си финансовата институция прави класация на 50 компании от различни сфери - от здравеопазване и фармацевтика до хранителна промишленост и спорт, които биха могли да спечелят от тази тенденция.
От 1980 г. броят на хората в света, които страдат от затлъстяване, е скочил повече от двойно до над 500 млн. души и продължава да се увеличава, сочат данни на Световната здравна организация (СЗО).
Разходите, свързани с този проблем, за общественото здравеопазване и икономиката също рязко се увеличават.
Американският Център за контрол и превенция на болестите (CDC) посочва, че близо една трета от възрастните американци страдат от затлъстяване, а още една трета са с наднормено тегло.
"В момента затлъстяването е може би най-неотложният здравословен проблем в света и усилията за борбата с него ще оформят посоката на разсъжденията на бизнес лидерите и в заседателните зали в цял свят", смята Сарбджит Нахал, стратег от "Банк ъв Америка/Мерил Линч".
Според него глобалното затлъстяване е мегаинвестиционна тема за идните 25 години и за времето след този период.
Сред фармацевтичните и здравни компании, които имат най-големи възможности да извлекат ползи от тенденцията, са водещият световен производител на инсулин "Ново Нордиск" (Novo Nordisk) и американски компании, вкл. производители на ортопедични приспособления.
В хранителната промишленост докладът класира 20 компании според достъпа им до пазара на "здравеопазването и здравословния начин на живот", оценяван на 663 млрд. долара, и според степента им на готовност да отговорят на засилващия се натиск да намалят захарта и мазнините в хранителните продукти.
В този сектор най-високи позиции заемат френската "Данон" (Danone) и американските "Доул" (Dole) и "Сенека фуудс" (Seneca Foods Corp).
Пазарът на диетични и свързани с тях продукти в САЩ се оценява на 4 млрд. долара, отбелязват експертите на банката и включват в списъка си и компании от този бранш, както и близо 20 производители на спортни стоки като "Найки" (Nike) и "Адидас" (Adidas).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!