Тази стратегия намалява приема на алкохол
Източник: iStock

У чени са открили ефективен метод, с който да накарат хората да пият по-малко алкохол – подчертават повишения риск от рак, който е свързан с прекомерната консумация, и го съчетават с броене на всяка една напитка.

В своето проучване, проведено сред близо 8000 души, изследователите установили, че тази конкретна комбинация от послания „защо да намалим“ и „как да намалим“ може да бъде полезна за насърчаване на доброто здраве сред населението.

10 известните личности, които загубиха живота си заради алкохола

„Да кажем на хората, че алкохолът причинява рак, е само част от решението – трябва също така да им дадем начини да предприемат действия за намаляване на риска“, обясни икономистът и потребителски психолог Симон Петигрю от Института за глобално здраве „Джордж“ в Австралия през 2021 г., когато бяха обявени резултатите.

Разбира се, прекомерната консумация на алкохол не води само до рак. Прекаляването с алкохола е свързано с цяла гама от проблеми, включително преждевременна смърт, сърдечни заболявания, храносмилателни проблеми и повишен риск от деменция.

За проучването бяха попълнени три анкети: 7 995 души са попълнили първата, 4 588 от тези хора са попълнили втората три седмици по-късно и 2 687 души са попълнили последната анкета три седмици след това.

Участниците бяха разделени на различни групи и им бяха показани различни реклами и съобщения за пиенето.

Една комбинация се открояваше в сравнение с контролна група: телевизионна реклама, свързваща алкохола и рака, заедно с предложение да се води броене на напитките, беше една от най-ефективните за насочване на хората да се опитат да намалят приема на алкохол.

Това беше и единствената комбинация, при която хората действително намалиха значително консумацията си на алкохол през шестте седмици.

Какво се случва с тялото ни, ако пием алкохол в жегата

Други подходи – като насърчаването на хората да изберат няколко напитки и след това да се придържат към тях – наистина подтикнаха някои от доброволците да се опитат да намалят консумацията им, но имаше ясен победител, базиран на хората, участващи в това проучване.

„Много хора не знаят, че алкохолът е канцероген . Това е важна информация, до която пиещите трябва да имат достъп. Открихме, че съчетаването на информация за алкохола и рака с конкретно практическо действие - броене на напитките - води до намаляване на количеството консумиран алкохол от пиещите“, каза Петигрю.

Според Световната здравна организация, консумацията на алкохол може да се отдаде на 7% от преждевременните смъртни случаи в световен мащаб, а повишаването на осведомеността на пиещите за рисковете за здравето е един от начините за справяне с този проблем.

Въпреки че здравните агенции също са търсили начини за намаляване на достъпа до алкохола и по-скъпоструване, в крайна сметка личният избор ще определи дали поведението по отношение на алкохола ще се промени в дългосрочен план.

В това конкретно проучване участниците са избрани да бъдат „демографски представителни в широк смисъл за австралийската пиеща общественост“.

Това не е подход, който определено ще работи другаде, но изглежда, че броенето на напитките ви може да е една от възможностите, които можете да опитате, ако искате да намалите .

„Ресурсите за кампании за намаляване на вредите от алкохола са ограничени, така че е важно да се установи кои послания резонират най-добре, за да се гарантира, че имат най-голям шанс за успех“, каза Петигрю.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>&bdquo;Еърбъс&ldquo; влиза в разследването на мистериозния инцидент с &bdquo;Еър Индия&ldquo;</p>

„Еърбъс“ се включва в разследването на инцидента със самолет на „Еър Индия“

Свят Преди 3 минути

А320 внезапно е загубил височина по време на полет от Пукет към Делхи, а 17 души са били ранени

„Шперплат или примамка“: Борисов разкритикува правителството за падналия дрон

„Шперплат или примамка“: Борисов разкритикува правителството за падналия дрон

България Преди 22 минути

Лидерът на ГЕРБ заяви, че властта не е дала достатъчно информация и не е успяла да успокои обществото.

ВСУ нанесоха удар по нефтопреработвателен завод в руския град Орск

ВСУ нанесоха удар по нефтопреработвателен завод в руския град Орск

България Преди 51 минути

Генералният щаб на ВСУ съобщи за удар по едно от големите нефтопреработвателни предприятия в Оренбургска област

Все по-малко работещи плащат пенсиите: ще се вдига ли пенсионната възраст

Все по-малко работещи плащат пенсиите: ще се вдига ли пенсионната възраст

Парите ни Преди 1 час

Румен Гълъбинов очаква натиск за по-високи вноски и предупреждава за растящ дефицит, дълг и цени

Снимката е илюстративна

Асансьор пропадна внезапно, четирима мъже са тежко ранени в Русия

Свят Преди 1 час

Сградата, завършена през 2021 г., така и не е получила официален акт за въвеждане в експлоатация от жилищните инспектиращи органи, което кара жилищната служба на Дагестан да постави под въпрос законността и безопасността на асансьора

Иван Демерджиев

София и Анкара обявиха война на трафика, дрогата и престъпността

България Преди 1 час

Демерджиев и турският му колега Мустафа Чифтчи определиха общите приоритети в борбата с организираната престъпност.

Сигнал за НЛО в Бразилия предизвика разследване на САЩ: Истината се оказа неочаквана

Сигнал за НЛО в Бразилия предизвика разследване на САЩ: Истината се оказа неочаквана

Свят Преди 1 час

Разсекретени дипломатически досиета от архивите във Вашингтон разкриват пълния жизнен цикъл на една от най-големите медийни психози за НЛО от ерата на Студената война

<p>Полша - от кралски замъци и Татрите до пироги и бигос</p>

БезГранично: Полша отвъд клишетата - рай за пътешественици и любители на вкусната храна

БезГранично Преди 1 час

Краков, Варшава, Гданск, Татрите, Малборк и още любими дестинации и вкусове от Полша

Снимката е илюстративна

Внимание, опасна жега в сряда: Тръгва ли си лятото след броени дни?

България Преди 1 час

НИМХ с предупреждение за опасни горещини в цялата страна, а синоптиците вече разкриха кога бури и градушки носят разхлаждане

Коста Стоянов

„Възраждане“ подава нов сигнал до прокуратурата за „Баба Алино“

Свят Преди 2 часа

Строителни дейности продължават въпреки забраната, а незаконен сондаж все още работи, твърдят от партията

Край на 7-годишното въздържание: Брад Пит призна, че вече не е трезвеник

Край на 7-годишното въздържание: Брад Пит призна, че вече не е трезвеник

Свят Преди 2 часа

62-годишният актьор призна, че отново пие алкохол, но спазва строг контрол и го прави „по-умерено“

Издирват българин в Гърция, карал в насрещното и опитал да избута патрулка

Издирват българин в Гърция, карал в насрещното и опитал да избута патрулка

Свят Преди 2 часа

Гръцката полиция е стреляла по гумите на автомобила и е предала данните му на патрулите и граничните пунктове

Стефан Курдов

Почина журналистът и общественик Стефан Курдов – гласът на Варна и защитникът на животните

България Преди 2 часа

Варненският журналист и общественик е починал в болница „Света Марина“

<p>Колумбия стана 10-ата жертва на магнитуд 7+ за 2026 г.</p>

Тектоничен кошмар: Колумбия стана 10-ата жертва на магнитуд над 7 по Рихтер за 2026 г.

Свят Преди 2 часа

След над 130 жертви и десетки разрушени сгради, Латинска Америка се превръща в епицентър на тектоничната активност за това лято

Доналд Тръмп

Тръмп поиска компенсации от Иран за войната и жертвите

Свят Преди 2 часа

Американският президент заяви, че Техеран трябва да плати за причинените щети и смъртта на хора в региона

Ще спре ли „справедливата цена“ поскъпването

Ще спре ли „справедливата цена“ поскъпването

Парите ни Преди 2 часа

Новата методика предизвика спор дали ще помага на потребителите или ще доведе до още по-високи стойности