Голяма част от локомотивите и влаковете на БДЖ са с изтекъл сертификат за безопасност и не са минали на технически преглед, разкрива в. "Труд".
От общо 320 локомотива, които са в движение, за около 300 няма документ, че са безопасни. При пътническите вагони от 430 само 230 имат сертификат. От старите електрически влакове от 20 само 2 са редовни, твърдят от изданието.
Информацията е потвърдена от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Проблемът съществува и при товарните вагони - от общо около 5000 вагона, едва 1300 са със сертификат за безопасност.
"И до нас стигна информация за проблема. Става дума за невероятно безобразие", е казал председателят на Асоциацията на частните жп превозвачи Владимир Дунчев пред вестника.
"Данните ви са верни, сертификатите за безопасност наистина са изтекли, е признал и шефът на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.
Според него вината е както на предишното правителство, така и сегашното, тъй като сертификатите са изтекли в средата на миналата година, а шест месеца по-рано е трябвало да се подадат документи и да започне процедурата за преглед на возилата.
Прочетете целия материал във в. "Труд".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!