Т ехнически проблем с електрозахранването е причина за срива в услугите на "Виваком", съобщиха от компанията. Днес малко след 15 часа абонатите на мобилния оператор в цялата страна останаха без връзка с мобилните и стационарните си телефони, без интернет и без телевизия.
На официалната страница на оператора в социалната мрежа "Фейсбук" едва час по-късно се появи съобщение за затрудненията с достъпа до интернет услугите на "Виваком".
"Нашите екипи работят по възстановяването му в най-кратки срокове", увериха от оператора.
След 17 ч. от оператора информираха клиентите си, отново във "Фейсбук", че трафикът е възстановен.
При техническия проблем първоначално са били засегнати само интернет услугите на телекома. Това обаче е довело до претоварване на мрежата и до проблеми с гласовите повиквания, обясняват от компанията за "Дарик радио".
Клиентите с оптичен достъп до интернет трябва да рестартират устройствата си, за да възстановят връзката, съветва операторът.
Главният изпълнителен директор на "Виваком" Атанас Добрев използва ефира на Дарик, за да се извини на засегнатите клиенти на компанията. Той обясни, че сривът в системата е следствие от токов удар.
"Днес малко след 15.00 ч. след токов удар, въпреки тройно резервираното захранване, в една от централните сгради на компанията в София спря електрозахранването. То беше възстановено около 40 минути по-късно. Въпреки това за около два часа бяха засегнати напълно интернет връзките. Корпоративните клиенти, клиентите на данни и на гласови услуги не бяха засегнати", обясни Добрев.
"Първоначалните два часа имахме частичен проблем в 2G мрежата, но над 95% от гласовите повиквания не бяха засегнати. Най-дълго бяха засегнати IPTV клиентите ни, които започнаха да се оправят към 19.00 ч., към 20.00 ч. повечето от тях бяха възстановени", уточни той.
"Аз не мога да говоря за материални щети на клиентите. Ние предлагаме услуга, която е със съответните параметри на качеството. Винаги, когато сме имали масов проблем, сме компенсирали подходящо нашите клиенти", обеща Добрев.
И все пак днес следобед абонатите на "Виваком" нямаха достъп нито до мобилната услуга, нито до телевизията, нито до корпоративният сайт или пък до интернет услугата на оператора.
"Има опасност "Виваком" да претърпи големи загуби, защото компанията сключва с големите фирми договори за гарантиран интернет достъп. В случай на срив компанията ще дължи неустойки на всички пострадали. При такъв проблем на национално ниво тази сума би била голяма", заявиха за Нова ТВ експерти от мобилния оператор.
Сривът в мрежата даде повод за коментари на недоволството в социалните мрежи. Не липсваха обаче и закачливи обяснения за проблема.
"Цветан Василев се е спънал в едно кабелче", коментираха клиенти на оператора във "Фейсбук".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!