Дарина Сарелска отвъд прессъобщенията
Източник: netinfo
0

„Убедена съм, че точно опитът е пазарното предимство, което една медия може да има във все по-„бъбривата” медийна среда”.

Това казва Дарина Сарелска, директор "Новини и актуални предавания" в „Нова Броудкастинг Груп“ в интервю за сп. „Мениджър”.

- Г-жо Сарелска, когато говорим за новини и актуални предавания, у нас тенденциите, свързани със съдържанието, едва ли ще претърпят големи промени.То ще остане силно социално и политическо.

Какво обаче ще се случи с актуалността конкретно по отношение на технологиите?

- Като медийна и дигитална компания, мисля, че сме подготвени за случващото се, наясно сме с тенденциите, имаме и платформите, и таланта да произвеждаме силно съдържание и да стигаме до зрителите и онлайн потребителите по най-атрактивния и удобен за тях начин.

Съдържанието остава водещото - авторството, подписът, марката - това е което привлича зрителите. Но, разбира се, интернет и социалните медии променят картината.

Без силно дигитално продължение дори и най-добрият продукт е обречен, като в това отношение NOVA заедно с цялото онлайн портфолио на Нетинфо, има значителна преднина пред конкуренцията. От чисто медийна компания ние вече се диверсифицираме в технологична компания.

Така най-бързо успяваме да отговорим на актуалния модел на търсене на новини, информация и забавление.  Доказателство за това, че сме гъвкави и отворени към динамиката на нашата публика, е лятното издание на Новините на NOVA.

Ние сме първата и единствена медия, която въведе подобна емисия. Правим го вече трета поредна година, предлагайки Новини в най-удобното за активните хора време в летния период – в 22.00 часа.

И резултатът е, че през 2016 г. точно тази емисия отбеляза и най-висок рейтинг от всички емисии на пазара сред тази аудитория. 

- Относно новата кампания на Новините на NOVA „Довери се на опита” – в информационна среда, в която всеки може да бъде репортер и анализатор в социалните мрежи, каква тежест има посланието, свързано с журналистическия опит? Не е ли то само за нишова аудитория?

- Убедена съм, че точно това е пазарното предимство, което една медия може да има във все по-„бъбривата” медийна среда. Това е, което ще направи разликата, което създава лоялност и изгражда доверие.

Да, революциите вече се случват във Facebook; да, през мобилното си устройство всеки има една 24-часова новинарска емисия на живо в джоба си, но социалните мрежи и дигиталната среда раждат и други феномени – анонимност, тролове, завихряне на непроверена информация и в крайна сметка – подмяна.

На това само професионалната журналистика има адекватен отговор и затова не се притеснявам, че тя ще остане спирка само за нишова аудитория.

Опитът и качеството изграждат доверието, което в крайна сметка е водещо за избора на зрителите. Защото изборът на новинарска емисия не е просто избор „откъде да разбереш новините“, които така или иначе твоят нюзфийд вече ти е разказал. Изборът е на кого имаш доверие за това какво настина се е случило, кой ти разказва историята непредубедено и професионално.

Защото пикът на онлайн медиите е правопропорционален на срива на доверието в медиите – поне на нашия пазар е така. И причините, опасявам се, са именно в липсата на професионализъм и опит.

- Миролюба Бенатова направи за NOVA страхотни ТВ разкази за бизнес герои, попадали преди това в „Мениджър”. Въпреки това съдържанието, свързано с бизнес и предприемачество не е приоритетно за телевизиите, като изключим специализираните. Какви са целите ви в това отношение?

- Най-красноречивият пример за подкрепата ни по отношение на предприемачеството и новаторството е най-голямата ни социално-отговорна инициатива ПРОМЯНАТА, която реализираме за трета поредна година съвместно с фондация „Промяната”, част от Reach for Change.

Подкрепяме предприемчиви българи, които имат идея и кауза, и знаят как да променят живота на стотици около себе си. И каузата си заслужава – защото ПРОМЯНАТА до момента е подобрила драматично живота на 1000 деца в България.

- Мениджърски въпрос: Лесно ли се работи с най-разпознаваемите лица в българския ефир, събрани на едно място? Как се управляват толкова много характери, такава концентрация на его?

- Да, честно казано, мисля, че е лесно. Когато работиш с мотивирани хора и екип от съмишленици, с които имате общи критерии и ценности, тогава сблъсъкът на его се преодолява.

Да, в нюзрума на NOVA са събрани много ярки индивидуалности и точно това го прави успешен, защото характерите имат огромно значение – през едно бюро стоят най-утвърдената двойка водещи на Новини у нас - Ани Салич и Ники Дойнов, най-опитният сутрешен тандем на пазара – Ани Цолова и Виктор Николаев, най-разпознаваемите и доказали се репортери, но това са изключително отговорни професионалисти, които вземат на сериозно не себе си, а именно работата си.

Има много теми, които обединяват екипа. “Мисия Образование” е такъв пример. В нея всички популярни лица на Новините са обединени в една обща кауза – да осветлим проблемите в българското образование. Защото всички ние вярваме, че именно образованието е отговoрът на повечето въпроси и на днешния, и на утрешния ден.

- Каква е ролята на вашето его в екипа?

- Полагам усилия да е второстепенна. Не защото нямам его, а защото съм разбрала, че всъщност успешните решения не ги носи един човек, колкото диалогът, размяната на мисли и идеи, споровете дори, изобщо взаимодействието между хората.

Така си даваш сметка, че всичко, което можеш или постигаш, не е непременно твоя заслуга, колкото функция на хората, които си срещнал в живота си и това докъде те са те провокирали да стигнеш.

- Доколко работата ви е усложнена от двете рейтингови „валути“ на българския пазар? 

- Не мога да говоря за чисто търговския аспект на въпроса. От моя гледна точка, за всекидневното създаване на качествен новинарски продукт е много важно да получаваме надеждна обратна връзка за предпочитанията на аудиторията.

И затова съм спокойна с Nielsen Admosphere, която е най-голямата в света независима агенция, прилага международен опит и „know how”, панелът на Nielsen е голям, по-нов и актуален и това естествено ни дава и по-надеждна информация. Това е важно за мен – да имам правилния сигнал от зрителите.

Другата агенция не следя и не мога да коментирам данните ѝ. Като журналист се учудвам, че възникналите около нея съмнения и дори, бих казала, криза на собствеността и съответно на доверието, някакси биват неглижирани и заобикаляни. Но това не е тема на Нова телевизия.

- Връщам се в началото на разговора, свързан със съдържанието. Имаше критики в социалните мрежи, че телевизиите допълнително са утежнили емоционалното състояние на малтретираното от свои съученички момиче, защото са излъчили публикуваното в YouTube видео.

Не вярвам, че това е любовта към журналистическата професия – да отразява агресията. Надявам се обаче, че не това е пазарът? Как може да се „остойности“ това съдържание за обществото? Без пазарът да губи.

- Вижте, новините и журналистиката имат функцията на куче-пазач - да "лаят", грубо казано, когато има заплаха за сигурността и ценностите на общността. Това е моят отговор на въпроса за "негативните" новини.

Той се задава все по-често заради опитите все по-агресивно да се зачеркне журналистиката за сметка на PR-а. Тази тенденция е основният мотор зад концепцията за "позитивните новини", даже имаше една линия на "градивни новини", прокламирана преди време от някои медийни кръгове у нас. Това обаче е огромен капан за зрителите – защото позитивните новини, разбрани по този начин, обикновено са онова, което властта иска да каже и покаже за себе си.

А работата на журналиста е да покаже онова, което никой не иска да каже в прессъобщение. Колкото до изострената чувствителност по отношение на отразяването на жертви на престъпления – хубаво е, че има такава обществена реакция. И не, в конкретния случай не мисля, че показването на този клип се остойностява само с няколко "клика" в повече. Това беше една "червена лампа" за обществото. Зададох си въпроса като родител - важно ли е за мен да видя тази наистина ужасна агресия между млади хора. И си отговорих – да.

Защото ние, родителите, обществото като цяло живеем в абсолютно незнание за света на нашите деца. И това стряскащо събуждане, което ни причиняват този и подобни клипове, е крайно необходимо. За да променим нещо. Затова "лае" в този случай "кучето пазач". И това, вярвам, е журналистика, а не търговски трик за генериране на рейтинг.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Нидерландия въвежда нощен локдаун

Нидерландия въвежда нощен локдаун

Теми в развитие Преди 18 минути

Новите мерки влизат в сила от 28 ноември

Apple iPhone 12

Apple откри проблем с говорителите на iPhone 12

Технологии Преди 1 час

Засегнатите устройства ще бъдат поправени безплатно

Скопие: Автобусът на "Беса Транс" е бил изправен

Скопие: Автобусът на "Беса Транс" е бил изправен

Свят Преди 9 часа

Валидността на регистрацията е до 13.10.2022 г., а превозното средство е произведено през 2007 г.

Разкрития и арести след кошмара в мината в Русия

Разкрития и арести след кошмара в мината в Русия

Свят Преди 10 часа

При инцидента загинаха 52 души – шестима спасители и 46 миньори

Кирил и Георги Домусчиеви

„Форбс” обяви братята Домусчиеви за първите български милиардери

България Преди 10 часа

„Хювефарма” е шестата по големина фирма за продукти за животновъдство в света

Преговорите за коалиция: Модернизация на армията

Преговорите за коалиция: Модернизация на армията

България Преди 11 часа

Социалистическата партия иска и създаване на Национална гвардия

Директорът на Европол дойде в България заради убитата българка в Хага

Директорът на Европол дойде в България заради убитата българка в Хага

България Преди 12 часа

Трагедията потресе родния град на Елена - Русе

Почина млад мъж с COVID-19, сертификатът му бил фалшив

Почина млад мъж с COVID-19, сертификатът му бил фалшив

Теми в развитие Преди 12 часа

Той отказал кислородотерапия, за да „не изгори дробовете му”

МОН предлага по-кратка лятна ваканция

МОН предлага по-кратка лятна ваканция

България Преди 14 часа

Преди да бъде прието решението трябва да бъде съгласувано със синдикатите

Партиите се обединиха за майчинските, пенсиите и минималната заплата

Партиите се обединиха за майчинските, пенсиите и минималната заплата

България Преди 14 часа

От 25 декември влизат важни промени в пенсионната система

<p>Прокуратурата: Умишлено убийство с множество удари</p>

Прокуратурата за убитата в „Христо Смирненски”: Умишлено убийство с множество удари

България Преди 15 часа

Привлеченият като обвиняем е на 28 години, той е задържан за срок до 72 часа

.

Колко опасен е новият щам на COVID-19

Теми в развитие Преди 15 часа

Експерти обясняват новия вариант на коронавируса, открит в Южна Африка

Мариана Торманова

„Образование на командно дишане“ в „Темата на NOVA“

Любопитно Преди 16 часа

Колко големи са щетите от онлайн обучението – тази неделя след централната емисия новини на NOVA

Володимир Зеленски

Зеленски: Разкрихме заговор за преврат

Свят Преди 16 часа

Зеленски все пак отчете, че ситуацията между Украйна и Русия не е по-лоша, отколкото е била през пролетта на тази година

<p>Идва сняг! Кога да го чакаме</p>

Идва сняг! Кога да го чакаме

България Преди 16 часа

Ето и какво време ни очаква през почивните дни

Скопие: Изгорелият автобус минал границата с чужди номера

Скопие: Изгорелият автобус минал границата с чужди номера

Свят Преди 16 часа

Следователите и инспекторите не могат да открият собствениците на „Беса Транс”