Бя ят на загиналите пешеходци при катастрофи в градските райони в България е под средния за Европейския съюз. Това сочат данни, разпространени днес от Европейската комисия (ЕК).
Средно за нашата страна загиналите пешеходци в градски катастрофи са 20 процента от пострадалите, докато за ЕС средно количеството на жертвите достига 37 процента. С по-добри резултати от България е единствено Холандия - 18 процента.
Най-много жертви при посочените условия се няблюдават в Ирландия - 57 на сто.
Данните са от 2011 година, се уточнява в съобщението, свързано с днешния Европейски ден на пътната безопасност.
Според еврокомисаря по транспорта Сийм Калас в световен план ЕС има изключителни показатели в областта на пътната безопасност. Дори един смъртен случай е твърде много, коментира той.
По неговите думи заплахите за пешеходците и велосипедистите в градските райони по-скоро ще се увеличават при постоянно нарастващото движение в нашите разрастващите се градове.
Според статистиката от около 30 000 смъртни случая по европейските пътища годишно (28 000 през 2012 г.) средно 21 на сто са сред пешеходците, 7 процента са сред велосипедистите и 18 процента са сред водачите на мотоциклети и мотопеди.
Общо 70 на сто от загиналите пешеходци са намерили смъртта си в градски райони.
През последните 10 години броят на пешеходците, загинали при пътни произшествия, не е намалял в същата степен като общия брой на загиналите по пътищата.
Почти половината от всички смъртни случаи при пътни произшествия в градските райони са с пешеходци или велосипедисти. Комисията отчита, че сред заплахите за пешеходците и велосипедистите в градовете са липсата на отделни ленти за движение, високата скорост на движение на автомобилите и опасното поведение на участниците в движението.
ЕК съобщава, че работи върху няколко мерки, свързани с безопасността на уязвимите участници в движението и с пътната безопасност в градските райони.
Сред тях са предложените нови правила на ЕС за проектирането на кабини на камиони, включително за подобрено поле на видимост на водачите, аеродинамична форма и зона на деформация в предната част на кабината, благодарение на които броят на смъртните случаи сред уязвимите участници в движението като пешеходци и велосипедисти би намаляло с 300-500 на година.
ЕК предлага също по-нататъшното внедряване на съвременни технологии и бордови системи за безопасност, например системи за откриване на пешеходци и аварийно спиране на превозните средства.
Броят на загиналите пешеходци у нас е под средния за ЕС
Средно за нашата страна загиналите пешеходци в градски катастрофи са 20 процента от пострадалите, докато за ЕС средно количеството на жертвите достига 37 процента
6 май 2013, 20:31
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!