Домашната храна и градският транспорт са по-здравословни
Източник: Thinkstock/Guliver

Д а стоиш в претъпкания автобус на път към работа, стиснал в ръка обяда си, може да изглежда неприятна част от ежедневието, но няколко изследвания установиха, че това е полезно за здравето, защото е ключът към добрата форма, съобщи в. "Дейли телеграф".

Според учени от Харвардския университет, ако човек яде 11 пъти седмично домашна храна на обяд или вечеря, рискът да развие диабет тип 2 намалява с 13 процента. 

В изследването за ползата от домашната храна учените са проследили почти 100 000 души за повече от 36 години.

Японски учени от здравния център в Моригучи пък установили, че хората, които пътуват до работа с градски транспорт, а не с автомобил, са с 34 процента по-малко застрашени от диабет, с 27 процента по-малко застрашени от високо кръвно и с 44 процента по-малко от наднормено тегло.

Те наблюдавали 5000 души, ходещи на работа с градски транспорт. Учените установили, че пътуването с автобус или трамвай намалява много повече опасността от диабет, отколкото ходенето пеша или с велосипед. Възможна причина за това според тях е, че заради градския транспорт хората ходят много повече.

"Хората трябва да обмислят да използват градския транспорт вместо автомобил като част от предвиденото ежедневно време за движение", казва д-р Зонг.

Източник: Thinkstock/Guliver

Трето изследване в Канада установило, че хората, които живеят в квартали, където могат да отидат до магазина пеша, а не с автомобил, два пъти по-рядко имат високо кръвно налягане.

Учените сравнили 1057 двойки, преместили се от квартал без условия за движение в такъв, където могат да ходят пеша, и такива преместили се в също толкова неудобен за разходки район. Резултатите показали, че при повече движение рискът от високо кръвно намалява с 54 процента. 

Взети заедно и трите изследвания показват, че малки промени в ежедневието могат да донесат голяма полза за здравето.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Пратеникът на Тръмп с поредица от срещи в Египет за примирието в Газа

Свят Преди 29 минути

В северния курортен град Ел Аламейн Къшнър разговаря с египетския президент Абдел Фатах ас Сиси

,

Стотици мигранти протестираха в Сеута

Свят Преди 48 минути

Протестиращите мигранти са част от между 5000 и 8000-те мигранти, останали в Сеута след миграционната вълна отпреди две седмици

"

АЕЦ “Козлодуй“ предприе допълнителни мерки във връзка с безпрецедентно ниското ниво на Дунав

България Преди 3 часа

Към днешна дата предприятието работи съгласно графика за електропроизводство.

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

Любопитно Преди 3 часа

След години на медиен натиск, онлайн тормоз и лични трагедии, поп звездата обяви, че се оттегля от сцената след десетте си концерта в зала „O2 Арена“. На първото си шоу тя загатна и за събирането си с бившия си приятел Рики Алварес

Тежка катастрофа на Околовръстния път на София, има пострадали

Тежка катастрофа на Околовръстния път на София, има пострадали

България Преди 3 часа

Произшествието затрудни движението в района на разклона за Бистрица

,

По-бързо от светлината? Вълнов феномен обърка физиката

Любопитно Преди 3 часа

Учени откриха, че интерференцията между директни и отразени вълни може да изпрати енергиен пик с двойно по-висока скорост. Ефектът работи под вода, но може да важи и за светлината във вакуум.

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Свят Преди 3 часа

Главата на Римокатолическата църкви осъди продължаващите атаки на израелски заселници срещу цивилни палестинци. От лятната си резиденция Папа Лъв XIV настоя за спешни действия от международната общност за създаване на две държави

,

Военният командир на САЩ приключи 10-дневна обиколка в Близкия изток

Свят Преди 4 часа

Последната спирка беше самолетоносачът „Ейбрахам Линкълн“

.

НАП разкри над 250 нарушения на търговци във Варненска област

България Преди 4 часа

Най-често търговците не издават касов бон

.

Звезда на „Байерн“ припадна на терена заради жегите в Германия

Свят Преди 5 часа

Джамал Мусиала вкара гол при победата с 3:1 срещу „Лайпциг“, но минути по-късно колабира на терена от 33-градусовата жега в Мюнхен. Халфът се възстанови бързо, но инцидентът предизвика сериозен уплах сред щаба на баварския гигант

.

Румъния сваля с 20% акциза върху дизела заради поскъпването на горивата

Свят Преди 5 часа

Решението влиза в сила от днес и ще действа до 31 август

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Свят Преди 5 часа

Делегация на „Хамас“ потвърди в Египет ангажимента си към мирната пътна карта от 15 точки на Доналд Тръмп. Палестинската групировка настоява за натиск върху Израел, а идната седмица Джаред Къшнър и Николай Младенов пристигат в региона

.

Най-големият пожар в историята на Белгия заплашва да премине в Германия

Свят Преди 5 часа

Огънят в природния резерват вече обхвана 3000 хектара, а километровият огнен фронт се придвижва към германската граница. Трудният терен, торфените блата и променливите ветрове затрудняват екипите от Белгия, Германия и Нидерландия

,

Българка с падълборд беше спасена и глобена в Гърция

България Преди 6 часа

Съобщава се, че жената е в добро здравословно състояние

НАТО: Дронът, свален над Румъния тази сутрин, вероятно е бил руски

НАТО: Дронът, свален над Румъния тази сутрин, вероятно е бил руски

Свят Преди 6 часа

Говорителят уточни, че детайлите около инцидента все още са в процес на разследване.