Червеното месо не било вредно за сърцето
Източник: ЕПА/БГНЕС
Ни итените мазнини се превърнаха във враг номер едно за здравето на сърцето, тъй като гарантират запушване на артериите и увеличават значително риска от инфаркт.

Ново изследване обаче твърди, че не всички наситени мазнини са толкова опасни. Оказва се, че една наситена мазнина, наречена стеаринова киселина, дори може да предпазва от сърдечносъдови заболявания, предаде "Дейли Мейл".

Стеариновата киселина, която откриваме в телешкото и свинското месо, пилето (без кожата), зехтина и млякото, е една от многото наситени мастни киселини, намиращи се в храната.

За разлика от другите наситени мастни киселини (лауринова, миристинова и палмитинова киселина), стеариновата киселина няма неблагоприятен ефект върху нивата на холестерола или други рискови фактори, обвързани с развитието на сърдечни болести.

Даже напротив. Оказва се, че може да бъде полезна, т.е. червеното месо и шоколадът все пак не са чак толкова вредни, колкото сме смятали досега.

Похапването на постно говеждо месо подобрява нивата на холестерола и причината е именно в стеариновата киселина, се казва в изследване, публикувано в американския "Журнал за здравословно хранене".

Доброволци били подложени на диета в продължение на пет седмици. Всеки ден участниците в изследването трябвало да похапват постно говеждо месо. След края на диетата доброволците понижили нивото на холестерола с 5%, а нивото на лошия холестерол с 4%.

Резултатите били почти същите при другите участници, чиято диета включвала консумацията на риба, зеленчуци и протеини.

И двете групи доброволци запазили теглото си по време на изследването.

Д-р Майкъл Ръсел – автор на проучването от Университета в Пенсилвания, твърди, че неподправеното червено месо е носител на уникално количество здравословни мазнини, за разлика от надениците и шунката.

Абсолютен мит е, че всички наситени мазнини са вредни за сърцето, обясняват специалистите.

Храните, които са богати на стеаринова мастна киселина (като червеното месо), даже са полезни за сърцето.

"Истината е, че никой и никога не е казвал: "Хора, спрете изцяло приема на животински мазнини". Просто не трябва да се прекалява с тях", уточняват още авторите на изследването.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 4 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 6 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 8 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 8 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 9 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 10 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 10 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 10 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 11 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 11 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 11 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 11 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 11 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 12 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 12 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции