От „бъдещето е на EV” до забулена в политика неяснота, от която ДВГ отново изплува на преден план
Audi Q4 e-tron   
Източник: Audi
4

П ризнавам си, аз бях сред хората, които твърдо смятаха, че бъдещето принадлежи на електромобилите. И причината за това не бе самата технология, а твърдото (преди време) решение на политиците да наложат електрическите коли в Европа (а и в САЩ). Но сега ситуацията вече е доста мъглива, забулена в смог като днешната сутрин над София.

И вече не съм така уверен. От твърдо политическа решение, гласувано от всички членове на ЕС, касаещо забраната за продажба на нови коли с ДВГ в Европа през 2035 г., сега ситуацията се променя драстично. Първо Манфред Вебер, шеф на най-голямата партия в ЕП, опипа почвата с пост миналата година, в който каза, че ЕНП ще поиска отмяна на тази забрана, ако отново спечели мнозинство в Европарламента.

Най-голямата партия в ЕП ще иска отмяна на забраната на коли с ДВГ „възможно най-скоро”

В началото на месеца ЕНП вече излезе с официален манифест, в който се заявява, че това ще е една от политиките й в следващите парламент – ще иска въпросната забрана да бъде отменена.

Не се забави много и изказването на финансовия директор на Porsche, който каза, че в „момента текат много разговори”, като изрази мнението, че забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ в Европа ще бъде избутана назад.

Отчаян ход: производители ще изпащат спрените субсидии за EV в Германия

А какво ще стане в САЩ, ако Доналд Тръмп спечели? Това е риторичен въпрос. Лично аз съм убеден, че първото му решение ще бъде да отмени всички политики на администрацията на Джо Байдън, свързани с електрификацията на автопарка и плана IRA.

Какви са тези сигнали за индустрията? Със сигурност тревожни заради факта, че липсата на устойчивост в политиката е най-големият враг на компаниите, които плануват поне с 15 години напред. Не случайно, когато се тръгна в посока на забрана на ДВГ в Европа, повечето компании обявиха, че ще продават само електромобили на континента до края на десетилетието.

Сега от тези приказки няма и следа. А през последните няколко години се наляха милиарди в посока на електрификация, като ДВГ-то остана на далечен заден план. Сега отново се усеща смяна на посоката, затова и компаниите са в изчакване.

Не случайно дебюти на различни модели се отлагат. Никой не казва, че парите за електрификация за загубени, електрическите автомобили ще продължа да се продават. BMW дори каза, че потенциалът за ръст на продажбите е именно в електромобилите. Но основата си остава за ДВГ, поне за сега. Да видим и докога.

Германия не може да изпълни поет ангажимент за електромобилите

Лоби групата VDA очаква, че продажбите на електромобили в Германия ще спаднат с 14% (за пръв път през последните осем години)  до 451 000 през 2024 г. Причините за това са няколко, сред основните е и спирането на програмата за субсидиране на покупката на EV. Но инфлацията, високите цени на е-колите и неразвитата зарядна мрежа въобще не трябва да се пренебрегват, напротив.

Какво се случва в Stellantis? Никой не ти казва, но към днешна дата спокойно може да се каже, че основна тема за европейските марки под шапката на концерна са хибридите, а не електромобилите.

Ситуацията в САЩ е също толкова несигурна. Наскоро над 5000 автомобилни дилъра от различните щати писаха отворено писмо до Джо Байдън, молейки го да преосмисли плановете за електрификация на автопарка.

Как реагират на промяната в настроенията Ford и General Motors, къде в цялата картина е Toyota – четете на CarMarket.bg

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Маргарита и Кристиян на крачка от елиминацията в “Един за друг”

Маргарита и Кристиян на крачка от елиминацията в “Един за друг”

Любопитно Преди 1 час

Те завършиха със седмичен бюджет от 0 лева за втори път този сезон

Блинкен ще участва в преговорите за прекратяване на огъня в Газа в Саудитска Арабия

Блинкен ще участва в преговорите за прекратяване на огъня в Газа в Саудитска Арабия

Свят Преди 2 часа

Той ще се срещне с министри от блока на арабските държави от Персийския залив

"Хамас" показа кадри на двама живи заложника (ВИДЕО)

"Хамас" показа кадри на двама живи заложника (ВИДЕО)

Свят Преди 4 часа

Те са били отвлечени от екстремисти по време на атаката на "Хамас" срещу Израел на 7 октомври

Откриха самоделни пиратки на националния стадион преди мача ЦСКА-Левски

Откриха самоделни пиратки на националния стадион преди мача ЦСКА-Левски

България Преди 5 часа

На място е изпратен сапьорски екип на Специализирания отряд за борба с тероризма, който ги е обезвредил

Бритни Спиърс бе осъдена да плати над 2 милиона долара на баща си

Бритни Спиърс бе осъдена да плати над 2 милиона долара на баща си

Свят Преди 6 часа

Самата Спиърс е похарчила над 4 милиона долара за адвокати

Георги Георгиев: Терзиев да покаже документите от избирането на съпругата на Цеков за консултант

Георги Георгиев: Терзиев да покаже документите от избирането на съпругата на Цеков за консултант

България Преди 6 часа

Той обяви, че още в понеделник ще бъде внесен сигнал за откритите нарушенията в общинското предприятие „Гробищни паркове“

Разкриха причината за смъртта на О Джей Симпсън

Разкриха причината за смъртта на О Джей Симпсън

Свят Преди 6 часа

О Джей Симпсън почина на 76-годишна възраст в дома си в Лас Вегас на 10 април

Градушката в Сливенско уби бебе картал

Градушката в Сливенско уби бебе картал

България Преди 7 часа

Това съобщиха от природозащитната организация Фонд за дивата флора и фауна

Лувърът подготвя отделна зала за „Мона Лиза“

Лувърът подготвя отделна зала за „Мона Лиза“

Свят Преди 7 часа

Подобен ход би дал на посетителите по-добро изживяване

Кацането неуспешно: Смущения на GPS сигнала осуетиха приземяването на самолет

Кацането неуспешно: Смущения на GPS сигнала осуетиха приземяването на самолет

Свят Преди 7 часа

Самолет, излетял от Хелзинки, не успя да кацне на естонското летище Тарту в петък вечерта

Олена Зеленска: Жертвите на изнасилвания, извършени от руски военни, ще получат обезщетения

Олена Зеленска: Жертвите на изнасилвания, извършени от руски военни, ще получат обезщетения

Свят Преди 8 часа

Първата дама подчертава, че жертвите на насилие не могат да чакат, докато конфликтът бъде разрешен

Ердоган към Рюте: Изборът на нов шеф на НАТО ще бъде направен със стратегическа мъдрост

Ердоган към Рюте: Изборът на нов шеф на НАТО ще бъде направен със стратегическа мъдрост

Свят Преди 8 часа

Ердоган и Рюте са обсъдили също ситуацията в ивицата Газа и войната в Украйна

Американското разузнаване: Путин вероятно не е наредил Навални да бъде убит

Американското разузнаване: Путин вероятно не е наредил Навални да бъде убит

Свят Преди 8 часа

47-годишният Навални беше най-яростният критик на Путин в Русия

Кремъл обяви, че ще продължи да развива взаимоотношения с Пекин

Кремъл обяви, че ще продължи да развива взаимоотношения с Пекин

Свят Преди 8 часа

Блинкен беше на посещение в Китай от сряда до петък

Украински дронове удариха две петролни рафинерии и военно летище в Русия

Украински дронове удариха две петролни рафинерии и военно летище в Русия

Свят Преди 9 часа

Нападението е било извършено от Службата за сигурност на Украйна

Руски съд пусна под домашен арест задържания журналист от Forbes

Руски съд пусна под домашен арест задържания журналист от Forbes

Свят Преди 9 часа

В петък беше съобщено, че Сергей Мингазов е арестуван по подозрения, че разпространява фалшива информация за руската армия