Българско-германският консорциум "ИнфраКеър - ТрансКеър" ДЗЗД ще направи анализ на състоянието на железопътния сектор в България, който ще се финансира от Европейския фонд за регионално развитие на оперативната програма "Транспорт".
Това обявиха на пресконференция в БТА днес директорите на консорциума и координатори на програмата в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Анализът ще обхваща три отделни проекта на обща стойност над два милиона лева и крайният срок за реализирането им е до една година, информира Нели Стойчева - изпълнителен директор на "ИнфраКеър".
Най-общо целта на предстоящия анализ е това как да станат българските железници по-привлекателни за пътниците, да се мотивира персоналът, да се подобрят обслужването, ефективността на работата и управлението на средствата.
Първият проект, който трябва да е готов до седем месеца, ще даде оценка на пазарното търсене на пътническите услуги и мерки за тяхното оптимизиране.
От него ще стане ясно и какъв нов подвижен състав трябва да купят от транспортното министерство през следващия програмен период на ОП "Транспорт".
Галина Василева - директор по координацията на програми и проекти в МТИТС припомни, че по време на последното заседание на Комитета за наблюдение на програмата през юни бе взето решение "БДЖ-Пътнически превози" да стане бенефициент на ОП "Транспорт, а ЕК даде разрешение да се купят със средства по програмата нови вагони и локомотиви от 2014 г.
Целта на втория проект е да анализира наличната администрация и персонала и даде препоръки за подобряване качеството на обслужването. Той не предвижда съкращаване на хора, а мотивирането им и обучение, с което да бъдат привлечени повече клиенти.
Намаляване на разходите за железопътната инфраструктура, оптимизиране на системите и на центровете за управление на движението и намаляване на разходите по осигуряване на безопасността са обект на третия проект.
По думите на Ралф Янке - президент и изпълнителен директор на "ТрансКеър" АГ, консорциумът с над 20-годишен опит, приложен в 30 страни по света, ще ни помогне да превърнем пътническата ж.п.-услуга у нас в печеливша.
Анализът ще даде възможност да се посочат приоритетите в сектора, проектите, свързани с модернизацията на мрежата, рехабилитиране на инфраструктурата и изграждане на единна система за управление.
"До сега нямахме добра ефективност и организация на работния процес, както и добро управление на персонала", посочи на пресконференцията заместник-генералният директор на НК "Железопътна инфраструктура" Христо Алексиев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!