"Мс сеци наред продължаваше битката на Кока Кола с марката на Перно-Рикар Оранжина с арбитър Комисията за защита на конкуренцията и последна инстанция френското правителство", пише авторът на редакционния коментар в "Шарант Либр". Всичко това обаче свърши с удар за Кока Кола, на която бе забранено да купи френската безалкохолна компания, тъй като по този начин щеше да заеме монополна позиция на френския пазар. "По същия начин, припомня "Шарант либр", както американското правосъдие счита за недопустим монопола на Майкрософт, Франция не трябва да позволява на никой производител да решава вместо потребителите какво да пие, как да го пие, в какви количества и на каква цена". "Оказва се, че не всичко е позволено в либералната джунгла, възкликва "Сюд Уест" и добавя: правителството посочи границите на ненамесата". В същото време "Ла Трибюн" отбелязва, че "ударът срещу производителя Перно-Рикар е тежък, защото от компанията са очаквали 4 милиарди и 700 милиона франка от сделката". Същият всекидневник коментира, че "противопоставяйки се на Кока Кола френското министерство на икономиката и финансите обслужва индиректно интересите на друг американски производител: Пепси Кола, който разгърна мащабна дейност за лобиране по този въпрос".
Думата " пуяк" в смисъл на глупав човек се среща в много от всекидневниците като
"Франс соар", "Фигаро", "Либерасион". Повод за това сравнение е фактът, че висшите служещи във Франция се опасяват, че ще бъдат най-засегнати от намаляването на работната седмица. "Това е чисто френско изключение", отбелязва "Франс соар", по адрес на "аристокрацията в предприятията, които до скоро представляваха глезеното дете на икономиката". "Законът за 35-часовата работна седмица, коментират от "Фигаро", предизвиква единствено недоволство; началото на прилагането му става повод за многобройни социални конфликти; през цялото време беше известно, че намалената работна седмица ще бъде социално неефикасна, тъй като няма да създаде нови работни места, а в същото време ще струва прескъпо на предприятията и данъкоплатците. На първите си четири страници "Либерасион" потвърждава, че "35-те часа кристализират в безпокойство". "Още от началото на политическата година, четем в публикацията, социалните конфликти започнаха да се увеличават, а това вещае гореща зима".
Френският печат днес - 25 ноември 1999 год.
"Месеци наред продължаваше битката на Кока Кола с марката на Перно-Рикар Оранжина с арбитър Комисията за защита на конкуренцията и последна инстанция френското правителство", пише авторът на редакционния коментар в "Шарант Либр".
25 ноември 1999, 10:00