И звинете!
Сервитьорите навсякъде са съгласни, че този често срещан навик за хранене е по-дразнещ, отколкото клиентите осъзнават, пише New York Post.
Да викате сервитьора си многократно по различни поводи за неща като допълнителни салфетки, резен лимон, още дресинг или друга лъжица, изглежда невинно, но в действителност това ядосва сервитьорите.
Дори си има име: еднократно.
Въпреки че всяка заявка е разумна сама по себе си, еднократното ѝ изпълнение може значително да наруши потока на сървъра и да добави стрес към вече натоварена смяна.
„Този навик ме притеснява, особено когато започвах като сервитьорка и бях сравнително неопитна, защото наистина забавя всичко“, казва Стефани С., сервитьорка във верига ресторанти в Юта, пред Reader's Digest .
„Чувствах, че хората са твърде нуждаещи се и това ме стресираше.“
В ненатоварени часове, сервитьорите може да нямат нищо против допълнителните искания. Но ако ги накарате да се въртят в кръг по време на пика на вечеря, вероятно ще ги разстроите.
Restaurant servers ‘hate’ this common customer habit — and it’s something most people are guilty of doing https://t.co/2HX88hRDJt pic.twitter.com/Xw0F1WVjI2
— New York Post (@nypost) July 2, 2025
„Ще призная, че някак си ме кара да мразя хората, ако правят това в пиковия час за вечеря “, каза пред изданието Сара С., сервитьорка в ресторант с азиатска фюжън кухня във Флорида.
„Когато сме претоварени, това се превръща в логистичен кошмар, но когато не сме заети, не е голям проблем и не ми пука толкова.“
Въпреки това, Ейприл О., сервитьорка във верига ресторанти в Тексас, каза, че това не е само вина на закусвалнята.
Тя твърди, че това се случва, защото „клиентите забравят да поискат всичко необходимо, а сервитьорът не успява да предвиди техните нужди“.
„Ако и сервитьорът, и клиентът си вършат работата, не би трябвало да има „еднократни повиквания“
"One-timing" is a simple dining habit that's more annoying than you think. Especially if you do it four times in five minutes. https://t.co/sD2V1bBoYV
— Reader's Digest (@readersdigest) July 1, 2025
„За да намаля подобни заявки от гостите, винаги се опитвам да предвидя нуждите – особено за големи групи или семейства с малки деца, които е най-вероятно да ме убият“, обясни Валери П., сервитьорка в семеен ресторант във Вашингтон.
За да избегнат този тип клиенти, сервитьорите искат клиентите да мислят предварително и да проверят своите нужди – допълнителни прибори, подправки, напитки – и да ги поискат наведнъж.
И ако хората вечерят с голяма група — на масата трябва да се попитат взаимно дали имат нужда от нещо, преди сервитьорът да дойде да се настани.