П рофесорът по ентомология Уилям Ромозер в Университета на Охайо обяви, че е открил индикации за наличието не само на останки от насекоми на Марс, но и на живи в момента "насекомо-подобни" и "рептило-подобни" организми. И макар всичко това да звучи като сатирична новина, то е публикувано и на официалния сайт на университета.

Ромозер аргументира откритието си чрез анализ на множество снимки, които е направил марсоходът Curiosity. Той е провел анализите си в продължение на няколко години, като използва публикуваните от НАСА снимки.

Кометата "Борисов" изненада с това, че няма изненада

Венера все пак не е била подходяща за обитаване

Ромозер твърди, че на кадрите има много примери за форми, които наподобяват както живи насекоми и рептили, така и фосили на такива животни. "Имало е и все още има живот на Марс", казва Ромозер. Според него снимките показват разнообразие от насекоми, които наподобяват тези, които се намират на Земята.

Има множество снимки, които показват ясно формите на живите организми, детайли за структурата на телата им и др. Някои дори изглежда сякаш са уловени в момент на полет. Ромозер казва, че някои от летящите насекоми, които е идентифицирал, наподобяват земните пчели по структура и тип на полет. Ученият е забелязал и вкаменелост на животно, което прилича на змия.

Ромозер има доста голям опит в ентомологията, като 45 години е професор в Университета на Охайо. Почти 20 години той е и помагал в изучаването на болести в един от научните центрове на американската армия.

Според него при следващите анализи някои от определенията и заключенията може да се променят, но смята, че количеството на доказателства е много голямо, за да бъде пренебрегнато. Затова Ромозер смята, че трябва да се направят допълнителни биологически проучвания

НАСА все още не е коментирала твърденията на професора. Това не е първият път, в който учени твърдят, че на Марс може да има насекоми. През 2018 г. учени на Университета на щата Вашингтон също имаха подобна теория. Те се аргументираха с устойчивостта на някои насекоми, които могат да живеят в условия, които хората смятат за невъзможни. Тогава те бяха анализирали най-негостоприемните места на Земята и бяха открили микроби, които могат да оживеят на много по-тежки условия.

Чуйте звука от земетресение, засечено на Марс

За разлика от Ромозер обаче, неговите колеги само казваха, че има такава възможност и тя не трябва да се пропуска. Очаквано, първите реакции са скептични, тъй като тепърва предстои преглед и анализ на проучването на Ромозер от други учени.

Curiosity откри "древен оазис" на Марс

Снимки от Марс търсят места за бъдещите бази на SpaceX

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Пролетно време преди Коледа