Л юбител-астроном е открил нова комета, която може да се окаже едва вторият междузвезден посетител в Слънчевата система. Украинецът Генади Борисов е открил интересен обект на 30-ти август т.г. След като споделил откритието с други любители и професионални астрономи, те потвърдили, че става дума за комета.

Би Би Си: Откриха вода на планета, на която може да има живот

Наблюденията показват от самото начало, че "поведението" на кометата е странно. Траекторията ѝ изглежда необичайна и подсказва, че не е в постоянна орбита около Слънцето. А това означава, че най-вероятно произлиза извън Слънчевата система.

Кометата вече има официално име - C/2019 Q4 (Borisov). В момента тя се движи към Слънцето, като се очаква да се доближи максимално около 10-ти декември. След това ще направи обиколка около звездата и ще започне да се отдалечава.

Това е добра новина за астрономите, защото им дава доста време да изследват и анализират кометата. За сравнение, когато беше открит астероидът Oumuamua, той вече беше направил обиколката и се отдалечаваше от Земята. Това направи наблюденията му по-трудни.

Сега учените ще могат да разгледат обекта с много повече подробности и да се опитат да определят от къде идва. Има вероятност кометата да няма друга звезда, около която обикаля и просто да бива привличана от най-близката гравитация.

Провали ли се Индия с мисията си до Луната?