Инфинити промени отношението към хибридите
Източник: netinfo

Нормално, когато повечето хора чуят "хибрид", си мислят за не дотам истински автомобил. Това усещане се изразява в смяната на предавките, в директността на управлението, в особената характеристика на двигателите с вътрешно горене и различното им поведение в отделните режими.

За много автомобилисти бензинът в кръвта им представлява основна част от състава й, а хормона на щастието се характеризира с октаново или цетаново число. В този ред на мисли те не обичат да изневеряват на себе си с електричество и го оставят за тролеите, трамваите и локомотивите.

И аз до голяма степен подхождам по този начин, но определено се трогнах от хибридната система на Infiniti.

Луксозното подразделение на Нисан навява мисълта за много напредничава иновативност и сякаш действа с благородната цел да приобщи запалените автоманиаци и към групата на тези относително нови хибридни технологии.

Системата, която е вградена в M35h всъщност осигурява една много приятна теглително-скоростна характеритика. Електромоторът и двигателят с вътрешно горене работят паралелно, като силовият поток се пренасочва от трансмисията.

Тя е сложна, автоматична, седемстепенна механична, с два съединителя и освен че предава целия максимален въртящ момент от 358 Nm от двигателя към задните колела, пуска в силовия тракт и електромотора, който създава момент от 270 Nm, разбира се от 0 об/мин.

Тази компановка позволява автомобилът да ускори от място до 100 км/ч за нищо и никаквите 5,5 секунди при среден разход на гориво около 8 литра на 100 км.

Неописуемото удоволствие идва с натискането на газта, като в първоначалния момент, когато се намираме в покой, усещаме смачкващото си предимство пред всички "обикновени" мощни автомобили, които разбира се можем да видим единствено в огледалата за задно виждане и то... само ако сме далекогледи.

Тръпката става още по-голяма, когато вземе думата и чуем 6-цилиндровия, V-образен, бензинов агрегат с работен обем от 3,5 литра.

Той е интересен заради това, че работи по цикъла на Аткинсън. С тази особена конструкция, както и със системата за променливи фази на газоразпределението, заедно с увеличената степен на сгъстяване спрямо предишната версия на двигателя, тази машина произвежда максимална мощност от 303 к.с. Колкото до електродвигателя - неговата мощност е 68 к.с..

Ел.машината черпи енергия от литиево-йонната батерия с активна енергия от 1,3 kWh, чийто експлоатационен живот е около 10 години. Тя е разположена зад задния ред седалки, което намалява пространството за багажника, а и лишава автомобила от функционалността - сгъваеми кресла.

Нещо, което ми липсваше също така, беше и дублирането на управлението на предавателната кутия на волана. Сякаш с това обаче изчерпахме негативните страни на M35h.

Компанията, която от скоро е част от света на Формула 1, използва присъствието си в най-високоскоростната надпревара на планетата, като пример за това е системата за съхранение и повторно използване на енергията, отделена при спиране.

Почти цялата енергия за намаляване на скоростта се транформира в електрическа, отново благодарение на сложната трансмисия, и може да се използва повторно. Подобен KERS е присъщ за болидите от Ф1.


Стилен и внушаващ, респектиращ и внимателен - такъв е този представител на бизнес серията от седани на Infiniti.

Екстериорът е в унисон с кредото на компанията "перфектната линия не е правата".

Дълго време търсих да открия права линия, освен в номера, и след подробния оглед все пак успях да намеря една, но ще я запазя за себе си.

С външния си вид спортистът определено провокира и приковава погледите към себе си. Присъстват така важните мускулести калници и хромираната предна радиаторна решетка.

Пропорциите на предния капак спрямо купето и капака на багажния отсек са спазени в типичния спортно-елегантен дух, а изветрена стойка е сякаш белег от скоростта.

Когато говорим за луксозните возила, определено най-голямо внимание трябва да се обърне на интериора и всичко, свързано с комфорта и "простотата" на управлението.

Започвайки от първото, можем да кажем, че японците просто "са си оставили ръцете", но... разбира се, в добрия смисъл на този израз. Макар и серийно произвеждан, сякаш всеки екземпляр представлява строга индивидуалност. За това усещане е отговорен коженият салон и кожените елементи, които са направени по технология, която има за цел да наподобява на допир на човешката.

Дървените орнаменти пък са ръчно полирани, за да напомнят на старите скъпи музикални инструменти от аристократичните цигуларски фамилии.

 

Стъклото, стоящо пред уредите, пък е поставено под такъв ъгъл, сякаш го няма, че създава усещането за това как можем да пипнем стрелките.

 

Относно комфорта, M35h определено може да се похвали с оценка "отличен 6" за возията. Тежащият 1876 килограма пълен с лукс автомобил има голямо междуосие и огромни колела. Базата му е 2900 мм, а 18-цоловите джанти и достатъчно големият външен диаметър на гумите правят така, че превръщат посредствения път в аутобан.

Безопасността е на изключително ниво, като лично се убедих в качествата на "пълния щит" на Infiniti.

Този конгломерат от системи за активна безопасност следи за напускането на пътната лента, дистанцията с движещия се отпред, разпознаването на пътните знаци и самостойното маневриране в случай на крайна необходимост.

От вътрешната страна в основата на огледалата стоят индикатори за така наречената "мъртва зона" на видимостта, които сигнализират в случай, че там се намира друг участник в движението.

Управлението дори по улиците на столицата ни с включени всички електронни помощници е поносимо и не пречи на общата идея за повратливост в градската среда.

При движение по автомагистрала пък системата е крайно потребна, като през цялото време следи за случващото се отпред, намалявайки осезателно скоростта на движение, адаптирайки се към препятствието или движещия се обект.

Круиз контролът е отзивчив и подпомага управлението "с един пръст", без участието на краката. Налице е и функцията за кортежен режим на движение на автомобилите, в която прихваща движещия се отпред и го следва напълно смирено през цялото време.

Така освен за нашата безопасност хибридът се грижи много успешно и за самия себе си.

Всичко това е безкрайно интересно и ненатрапчиво. Тези качества от край време определят отношението на хората към всичко около тях... и между самите себе си.

В този случай просто връзката човек-автомобил е не само силна, но и двустранна, което я прави пълноценна.

За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.

Вижте хиляди оферти за автомобили на CarMarket.bg

Вижте още снимки от теста на Инфинити

– Казаха ми да мисля позитивно. – И ти? – Седя и гледам сметките си… и си представям, че не са мои.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Сексуални изстъпления срещу пациенти от лекар във Великобритания

Сексуални изстъпления срещу пациенти от лекар във Великобритания

Свят Преди 3 часа

Той е обвинен и в още дузина престъпления, включващи дете под 13 години

Желязков: Българските евромонети ще са платежно средство в цяла Европа

Желязков: Българските евромонети ще са платежно средство в цяла Европа

България Преди 5 часа

Страната ни ще бъде част от европейското културно и монетно наследство

Невероятен Никола Цолов с трето място във Ф2

Невероятен Никола Цолов с трето място във Ф2

Любопитно Преди 6 часа

Българинът направи чудесен старт и компенсира наказанието си от вчера

Хиляди ученици на протест срещу военната служба в Германия

Хиляди ученици на протест срещу военната служба в Германия

Свят Преди 7 часа

Много от младежите не отидоха на училище, за да се включат в демонстрациите

Забравете за фитнеса - „културната тренировка“ може да е ключът към по-добро здраве

Забравете за фитнеса - „културната тренировка“ може да е ключът към по-добро здраве

Любопитно Преди 7 часа

Как е възможно това може да прочетете в следващите редове

Как приключиха преговорите между Украйна и САЩ във Флорида

Как приключиха преговорите между Украйна и САЩ във Флорида

Свят Преди 8 часа

Специалният пратеник на президента на САЩ Доналд Тръмп Стив Уиткоф "проведе продуктивни преговори" със старши преговарящия от Украйна Рустем Умеров, съобщи представител на Белия дом

Гръцките фермери пуснаха движението през "Кулата" - "Промахон"

Гръцките фермери пуснаха движението през "Кулата" - "Промахон"

Свят Преди 8 часа

Леките автомобили преминавта безпрепятствено границата

Земетресение в Румъния

Земетресение в Румъния

Свят Преди 8 часа

Трусът е бил с магнитуд 3,5 по Рихтер

<p>Почина&nbsp;един от най-известните архитекти в историята</p>

Почина Франк Гери, един от най-известните архитекти в историята

Свят Преди 8 часа

Сред многото му шедьоври са музеят „Гугенхайм“ в Билбао, Испания; концертната зала „Уолт Дисни“ в Лос Анджелис и сградата на DZ Bank в Берлин

Завъртял се на пътя тир временно блокира движението през Хаинбоаз" (СНИМКИ)

Завъртял се на пътя тир временно блокира движението през Хаинбоаз" (СНИМКИ)

България Преди 8 часа

Малко след 14.00 ч. движението беше възстановено

Жертвите на наводненията в Индонезия вече са най-малко 883

Жертвите на наводненията в Индонезия вече са най-малко 883

Свят Преди 9 часа

Над 500 души са в неизвестност

Зафиров: Оставката на правителството в момента не е на дневен ред

Зафиров: Оставката на правителството в момента не е на дневен ред

България Преди 10 часа

На този етап няма причина да преосмисляме нашето участие в управлението, добави вицепремиерът и лидер на БСП