Мениджърът очерта някои перспективи за развитието на VoIP отрасъла. Според него, всички заинтересовани страни - доставчици на Интернет, търговци, крайни потребители и инженери в областта "усещат пулса на новото време". Оптимизмът на Хюсеин Ислямболчи се определя от двойното нарастване на трафика, генериран от VoIP в мрежата на АТ&Т - един най-големите телекомуникационни оператори в САЩ. Положителната тенденция се подкрепя и от очакванията на аналитиците повече от 50% от телефонния трафик през 2006 г. да бъде осъществяван чрез VoIP.
Въпреки доста консервативното отношение на повечето отрасли от промишлеността към внедряването на информационните технологии, VoIP сегментът остава един от най-бързо растящите през последните две-три години. Някои анализатори, които преди доскоро поставяха VoIP и безжичните мрежи назад в основните цели за развитие на компаниите, сега отчитат засилващ се интерес към тях. Освен това голяма част от експертите, явно подкрепяни от производителите на стандартни телефонни системи, скриват лекотата за изграждане на VoIP и безжични мрежи, за да продължат съществуването на вече инсталираните централи.
В противовес на това се изтъкват проблемите с надеждността и защитата на информацията, които често са основна пречка за използването на новите технологии. Като пречка се посочват и по-високите изисквания към поддържащия персонал на новите системи. След широкото навлизане на изцяло цифрови телефонни системи в световен мащаб, които все още не са морално остарели, естествено не се дават много възможности на новите технологии за скоростно навлизане в практиката.
Въпреки всичко, дори ветерани на жичните комуникации като Хюсеин Ислямболчи отчитат предимствата на VoIP и безжичните мрежи. "Очертава се постепенното преливане на стандартната телефония с новите технологии, базирани на Интернет, които отварят много по-широки граници към света на комуникациите", смята шефът на АТ&Т.