Ч астици от отдавна мъртва звезда бяха открити от учени вътре в метеорит, паднал на Земята през 60-те години на миналия век. Те са идентифицирани като най-стария твърд материал, намиран някога от човека, съобщава „Скай Нюз“ (Sky News).

Звездният прах се е образувал преди 7 млрд. години, много преди нашето Слънце да бъде родено. Звездите се раждат, когато частици прах и газ, носещи се из космоса, се сблъскват една с друга и се нагряват. След като горят в продължение на милиони години те умират и изхвърлят частици в космоса.

"Хъбъл" засне гигантска "галактика Годзила"

Тези частици звезден прах или пресоларни зрънца в крайна сметка образуват нови звезди, нови планети, луни и метеорити.

Изследователи от Природонаучния музей в Чикаго анализирали пресоларни зрънца, открити в метеорита Мърчисън, който паднал в щата Виктория, Австралия през 1969 г.

За да датират находката си учените измерили колко време са били изложени частиците на космически лъчи – високоенергийни протони и атомни ядра, които се движат през космоса с почти скоростта на светлината.

Измервайки колко от произведените от космически лъчи нови елементи присъстват в пресоларното зърно, учените биха могли да изчислят колко дълго е бил изложена частицата на космически лъчи, казвайки им на колко години е. Въз основа на това колко космически лъчи са попили, повечето зърна трябва да са на възраст от 4,6 до 4,9 милиарда години, а някои зърна са по-стари от 5,5 милиарда години.

Учени търсят извънземни чрез изчезнали звезди

Водещият автор на изследването професор Филип Хек заяви:

„Това е едно от най-вълнуващите изследвания, върху които съм работил. Това са най-старите твърди материали, откривани някога, и те ни разказват за това как звездите са се образували в нашата галактика. Те са твърди проби от звезди, истински звезден прах“.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Ами ако шоколадът изчезне...?