Буш квалифицира робството като "едно от най-страшните престъпления в историята", пише "Хералд трибюн". "Либерасион" обаче смята, че той ще направи минимума в Либерия, доколкото целта на африканската обиколка била "Операция Съблазняване". Пътуване, което трябва да подобри образа на Америка върху континент, осъдил войната, водена срещу Багдад в опозиция на ООН.
"Буш, който върви по стъпките на Франция", пише "Франс соар". Коментатор на "Монд" припомня, че доскоро администрацията на Буш беше враждебна към възстановяването на африканския континент, който беше оставен сам да се справя с проблемите си. "Уест Франс" се спира на обещаните милиарди долари за борба със СПИН, но важното е да се докаже, че става дума за дългосрочна политика. "Шарант либр" пък описва подробно ритуала, в който Буш пое вината на "белия човек" и се покая.
Ето обаче как "Ню Йорк таймс" вижда цялото покаяние, на което следва да се подложи Буш. Изданието се спира на признанието на Белия дом, че Джордж Буш е сбъркал относно аферата с "иракския уран". Оказва се, че тайните служби се били заблудили. "Ние не можем да докажем доставките на уран от Нигерия", заявява официален американски представител пред "Ню йорк таймс".
Валидното за Буш е валидно и за Тони Блеър, пише "Индипендънт". И пита: "Да не би Нигерия да се окаже димящ пистолет?" "Индипендънт" отбелязва, че Блеър е под двоен удар, понеже Белият дом признава, че информацията за урана е била предоставена от британското правителство.
По повод на Тони Блеър "Монд" припомня намерението на британския премиер "да заличи разрива между Европа и САЩ".
Обърнем ли поглед към френската преса, виждаме обаче, че нейното внимание е привлечено най-вече от едно: "Фестивалите заложници". Под това заглавие "Фигаро" говори за умъртвяването на фестивалите в Екс, Авиньон, Ла Рошел, Оранж. "Фестивалът в Авиньон с провалено начало", констатира "Монд". "Либерасион" подробно се спира на гнева на сценичните работници, чиито синдикати са в основата на протестите. "Юманите" дори пише за "фестивалите на гнева".
"Бери репюбликен" определи създалата се ситуация като "повече от тежка". "Фигаро", в опит да види откъде идват проблемите, се спира на системата на субсидии за културата във Франция. Благодарение на нея са се формирали 100 000 професионалисти от високо ниво в сферата на културата, подчертава вестникът. Но проблемът е, според "Фигаро", че тези фондове са узурпирани и непрозрачни. И ако държавата държи да субсидира френската култура, защо да не го прави по по-прозрачен начин, пита изданието.