П одводницата, превозваща петима души до останките на "Титаник", внезапно се взривява, но защо се случва тази трагедия?

Докато се изсипват почести за петимата членове на екипажа, загинали при инцидента, остават без отговор въпросите какво е причинило имплозията на "Титан".

Въпреки че разследването на трагичните обстоятелства все още продължава, множество морски експерти се изказаха, за да предложат своите виждания и обяснения.

Ето пет от теориите за причините за трагедията, довела до катастрофалната имплозия.

Повреда на люка, уплътнен със 17 болта

Бившият капитан на подводница от Кралските военноморски сили Райън Рамзи коментира възможните причини за имплозията на подводницата "Титан" по време на спускането ѝ към останките на "Титаник".

Той заяви, че имплозията на подводницата "Титан" може да е била причинена от повреда на люка, обезопасен със 17 болта, което е довело до срутване на корпуса под огромното налягане на тази дълбочина.

Той заяви: "Люкът със 17-те болта, които са използвали за уплътняване, [може да е] претърпял повреда, което след това е довело до срутване на корпуса под налягане, защото има огромно налягане, дори на половината дълбочина."

Корпусът под налягане е имал дефект

Друго възможно обяснение според г-н Рамзи е, че самият корпус под налягане е имал предварително съществуващ дефект, който след това се е счупил под въздействието на налягането, което е довело до имплозията.

Г-н Рамзи заяви: "Самият корпус под налягане [може да] е имал дефект, когато са плавали, и той се е счупил от налягането и е довел до същия резултат."

Той обаче добави, че "единственият положителен резултат от това" е, че имплозията е настъпила мигновено, което предполага, че членовете на екипажа не са били наясно с надвисналата опасност.

Вероятно причинена от "нестабилност"

Председателят на базирания в САЩ Комитет за пилотирани подводни апарати Уилям Конен заяви, че имплозията на подводницата "Титан" вероятно е причинена от "нестабилност".

В интервю за предаването "Днес" на Радио 4 на Би Би Си г-н Конен заяви: "Очевидно нещо е нарушило корпуса под налягане.

"Ако някога сте държали балон и той просто се спука, ако просто го държите леко... нещо се е случило. Имплозията е просто обратна експлозия, така че той се е взривил навътре".

Гилермо Сонлейн, съосновател на OceanGate Expeditions, изрази подобни опасения, когато го попитаха за потенциалната причина за имплозията.

Той каза: "Всеки, който работи на такава дълбочина в океана, независимо дали става въпрос за подводници с човешки екипаж или роботизирани подводници, знае рисковете от работа под такова налягане и че във всеки един момент, при всяка мисия, с всеки кораб, съществува риск от подобен вид имплозия."

OceanGate отказва да се подчини на външни разпоредби

Преди това членовете на комисията за пилотирани подводни превозни средства към Обществото за морска техника изразиха загриженост относно дейността на OceanGate.

В писмо комитетът изрази "единодушно безпокойство" относно разработването на Titan, като заяви, че то не е преминало през стандартна оценка на риска от Det Norske Veritas (DNV), международен морски класификационен орган.

Комитетът подчерта значението на валидирането от трета страна, за да се гарантира безопасността на пътниците в подводните апарати.

Въпреки това OceanGate защити решението си, като заяви, че целта му е да се стреми към иновативен дизайн и експлоатация извън установената система.

Тъй като "Титан" работи в международни води, той не подлежи на регулиране от нито една държава, включително и на закон на САЩ, който изисква пътническите подводни апарати да бъдат регистрирани от бреговата охрана.

Тази липса на регулация повдигна въпроси относно безопасността и отчетността на OceanGate.

Титан не е бил само изследователски кораб; той е бил проектиран като търговско превозно средство, което да улесни печелившите експедиции на "Титаник" за OceanGate.

Това поражда допълнителни опасения относно естеството на приключенската индустрия, етиката на обслужването на богати туристи и последиците от провеждането на експедиции до известен подводен масов гроб.

Материалът на корпуса не е бил подходящ

Друг експерт, майсторът на дълбоководни спасителни операции и бивш морски пехотинец Робърт Местър, заяви, че е отказал пътуване с предшественика на "Титан" в "Оушънгейт" - "Антиподи".

Г-н Местер, който е опитен професионалист в областта на дълбоководното спасяване и притежава познания за работа в сложна подводна среда, заяви, че смята използваното оборудване и материали за неподходящи за дълбочините, които ще достигнат.

Той заяви пред Daily Beast: "Те са използвали готов хардуер от Radio Shack, за да работят вътре, а честно казано, става дума за среда, която изисква надеждно оборудване, което има сертификати и квалификации, установени от различни агенции за подводни апарати с екипаж.

"Нито едно от оборудванията, които видях вътре в подводницата, не отговаряше на това [ниво], така че просто предпочетох да не отида."

Г-н Местер смята, че имплозията на подводницата "Титан" е настъпила въз основа на неговото разбиране за процедурите за работа на подводницата и екстремните условия, пред които е била изправена.

Той обяснява, че на дълбочина от 4000 до 5000 фута налягането е огромно и възлиза приблизително на тон и половина на квадратен инч.

Според неговите познания дори малка повреда в конструкцията на подводницата или в напорната камера при такова високо налягане може да доведе до имплозия.

Той продължи: "Честно казано, намерих нещо друго, за да отделя това време, вместо да предприемам пътуването".

На Коледа стават чудеса. И после ги изплащаш две години, на равни вноски.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Пеевски: Дадохме урок по демокрация и любов към България</p>

Делян Пеевски: Дадохме урок по демокрация и любов към България

Свят Преди 4 часа

Цяла България видя колко сме позитивни, допълни лидерът на ДПС-НН

Туск: ЕК ще одобри помощ за изграждането на атомна електроцентрала в Полша

Туск: ЕК ще одобри помощ за изграждането на атомна електроцентрала в Полша

Свят Преди 4 часа

Премиерът заяви, че първият транш от средствата, 4,6 милиарда злоти, ще бъде отпуснат през декември

<p>Радев: Новият проектобюджет за 2026 година е на отложената измама</p>

Румен Радев: Новият проектобюджет за 2026 година е на отложената измама

България Преди 6 часа

Българите не вярват, че този бюджет ще се харчи в техен интерес, коментира Радев

<p>Зеленски отговори на Тръмп за изборите в Украйна</p>

Зеленски: Винаги съм готов за избори

Свят Преди 7 часа

Това изказване той направи пред „Месаджеро“

Каква е организацията на полицията за протестите срещу кабинета "Желязков"

Каква е организацията на полицията за протестите срещу кабинета "Желязков"

България Преди 7 часа

Предвидени са 19 контролно-пропускателни пункта, каза главен инспектор Иван Георгиев от СДВР

<p>&quot;Асен Василев - Вие сте криза&quot;: Контрапротести в подкрепа на кабинета &quot;Желязков&quot; (ОБЗОР)</p>

"Асен Василев - Вие сте криза": Контрапротести в подкрепа на кабинета "Желязков"

България Преди 7 часа

Те се провеждат в повече от 20 града в страната

<p>Тръмп:&nbsp;Русия &quot;има предимство&quot; и &quot;винаги го е имала&quot;</p>

Тръмп: Украйна загуби много територия и трябва да произведе избори

Свят Преди 8 часа

Американският президент отново разкритикува Зеленски, че не е прочел американския мирен план за Украйна

ЕС настоява: Русия трябва да понесе пълна отговорност за Украйна

ЕС настоява: Русия трябва да понесе пълна отговорност за Украйна

Свят Преди 8 часа

Така е справедливо за Украйна и украинците, заяви еврокомисарят по правосъдието

Забрана за употреба на социални мрежи влезе в сила в Австралия

Забрана за употреба на социални мрежи влезе в сила в Австралия

Свят Преди 8 часа

Десет от най-големите платформи получиха нареждане да блокират достъпа за деца, като в противен случай ще бъдат глобени с до 49,5 милиона австралийски долара

<p>Вовчанск: Вече не обсъждаме кой контролира града, а какво е останало от него</p>

Интензивните сражения във Вовчанск продължават

Свят Преди 8 часа

Въпреки продължаващите боеве, Трегубов заяви, че към момента няма индикации, че Русия подготвя по-мащабна офанзива по северната граница

Супер опасният GHB е открит в дома на Станимир Хасърджиев

Супер опасният GHB е открит в дома на Станимир Хасърджиев

България Преди 9 часа

Софийският районен съд остави в ареста здравния експерт, актьорът Росен Белов и бившия легионер Симеон Дряновски

Радикално ново лечение изчиства болестта при 64% от пациентите с нелечим рак

Радикално ново лечение изчиства болестта при 64% от пациентите с нелечим рак

Свят Преди 9 часа

Някои от ранните участници в изпитването все още са без рак три години по-късно

<p>Ангелов: Осигурени са средства за увеличение на заплатите на медицинските сестри</p>

Костадин Ангелов: Осигурени са средства за увеличение на заплатите на медицинските сестри

Свят Преди 9 часа

Той цитира данни от регистъра на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи, според който у нас работят близо 30 000 медицински сестри

<p>Номиниран за &quot;Грами&quot; музикант&nbsp;е убит от шофьор с над 100 ареста</p>

Номиниран за "Грами" музикант Родерик Маклеод е убит от шофьор с над 100 ареста

Свят Преди 9 часа

Смъртоносният инцидент е станал в Хопкинтън около 7:20 часа в събота, когато Шанън Годбо, отклонила се от своята лента, ударила няколко обекта, включително два телефонни стълба, преди да блъсне 70-годишния Родерик Маклеод, който вървял по банкета на пътя, съобщиха от полицията в Хопкинтън