Трасето ще бъде изградено по подземен способ за три години, без да се разкопава центърът на столицата, пояснява БНР.
Японците спечелиха конкурса с офертата си от 83 млн. долара, което на практика смъква цената с 30%.
Парите ще бъдат връщани от общината (Sofia.bg) за 30 години, с 10-годишен гратисен период.
Софиянски заяви, че има амбицията трите нови метростанции - до СУ "Св. Климент Охридски", стадион "Юнак" и "Интерпред" - да бъдат открити преди новата учебна година през 2007-а.
Основните технически параметри на проекта за разширение на метрото, съгласно изискванията на възложителя, са:
- Дължина на участъка - 2,4 км
- Брой метростанции - 2
- Обща дължина на тунелите - 4,8 км
- Изкопни работи - 195 000 куб. м
- Бетонови работи - 4700 куб. м
- Сглобяеми стоманобетонни тюбинги - 27 000 бр.
- Армировка - 4500 тона
- Облицовъчни работи - 12 000 кв. м
- Хидроизолации - 14 000 кв. м
- Електроподстанции - 2 бр.
- Кабелни линии средно напрежение - 80 км
- Транспортна автоматика - 2,4 км
- Диспечерска зала и диспечерско управление - 1 бр.
- Системи за управление и функциониране, вкл. система за влакова радиовръзка, система за диспечерски връзки, информационна система, пожароизвестителна система, вентилационна система, пропускателна система, билетна система, система за визуална информация.
Успоредно с това се работи по проекта за отсечката до жк "Младост" и се търси финансиране за строителството, допълва БНР.
Проектирането ще приключи догодина и по думите на кмета е реално метрото да стигне до "Младост" през 2008 г.
До 35 000 души на час пътуват в пиковите периоди по т.нар. "първи метродиаметър" (жк "Люлин"-центъра-жк "Младост", докато метрото може да поеме до 50 000 пътници на час.
Досега е изграден западният радиус на първия метродиаметър от жк "Обеля" през жк "Люлин" до пл."Света Неделя" с осем метростанции и дължина 10 км.