Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)
Източник: netinfo

Г одините, които Volvo бе под шапката на Ford Motor Co. му се отразиха доста зле. Но още по-зле се прие новината, че Geely купува шведската марка. Колко погрешно бе това! Ренесансът започна с наливането на $11 млрд. и появата на ХС90, с което реално марката бе повторно лансирана. В основата на всичко това лежи конструкторът Lego, модулната платформа SPA – Scalable Product Architecture. На нея са „качени” също големите комби V90 и седан S90, а сега e ред и на новия XC60.

Същият този е наследник на истински феномен. За такъв обикновено сме свикнали да определяме баткото XC90, който изкара 12 години на пазара. Още по-впечатляваща е историята на ХС60, която за мен започна преди точно 10 години. Тогава „Мото Пфое” бяха успели да докарат концептуалния модел XC60 за автосалона в София. Годината е 2007 г. и това вероятно бе първата истинска концепция, стъпвала на родна земя. На салона лично чух човек да пита за цената, заявявайки, че е готов в момента да купи автомобила. Не знаеше, че не се продава, а застрахователната му стойност бе милиони. Същият този автомобил ми бе предоставен, в качеството ми на главен редактор на едно списание, за да снимаме фотосесия с една красива популярна дама.

Тези спомени се връщат в главата ми при вида на подредената редица от нови ХС60, посрещащи ме на „Ел Прат”, Барселона. Но феноменални са не спомените ми, а фактът, че 9 години (първото поколение бе лансирано през 2008 г.) по-късно Volvo XC60 все още е най-продаваният модел на компанията. През май Volvo отчете 12,2% ръст на продажбите си (над 54 000 коли), от които 15 600 се падат именно на ХС60, а вторият V40/V40 Cross Country е с наполовина по-малко. Това е толкова впечатляващо, колкото впечатлен останах аз от наследника му. Толкова, че си позволих да заявя, че Х3, Q5 и GLC вече имат заместител като измерител в класа.

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Първото впечатление е това, което винаги грабва. Новият XC60 изглежда изключително елегантно и спортно едновременно с това. Причината е увеличената дължина и широчина, но намалената височина. Дългият преден капак ме кара да мечтая, че отпред имаме надлъжно разположен „шестак”, но това са глупости. Двигателите на Volvo от десетилетия са напречно разположени, защото в компанията повече се цени комфортът и просторът в купето. Такъв има в изобилие, макар багажникът (505 л) да не е еталон. Двигателите вече са само 4-цилиндрови, алуминиеви, но Т6 просто блести.

Блести и хромираната радиаторна решетка, която е изключително изразителна. Тук обаче тя стои много по-елегантно и стилно, тъй като при ХС90 арогантността й идва в повече. Акцентът естествено е „Чука на Тор“. Така шведите наричат дневните Т-образни светлини, които са заплашителна гледка в огледалото. L-образните стопове също смятам, че са най-добре оразмерени именно в ХС60.

Интериорът е този, който истински ме пленява във всеки един от трите нови модела на Volvo. За него мога да редя куп прилагателни и сравнения. И няма да е прекомерно. Той просто е брилянтен. Светъл като скандинавска всекидневна, също толкова безопасен.

Едва ли има някой, който се съмнява в сигурността на автомобилите Volvo. Още през 1944 г. шведите са първите, които поставят трипластово предно стъкло на автомобил, през 1958 г. изобретяват триточковия колан (дотогава той е двуточков), третата стоп светлина също е тяхно дело, страничните въздушни възглавници, от края на 90-те колите им имат система WHIPS за защита от камшичен удар…

Няма да е пресилено да се каже, че Volvo е в дъното на почти всяка технология за безопасност. Но това, което мен ме впечатлява най-много по темата, е твърдото им намерение от 2020 г. насетне нито един човек да не загине в нов автомобил Volvo. Никой до момента не си е позволил смелостта да заяви нещо такова, затова аз винаги изтъквам този факт, когато трябва да се говори за сигурността в автомобилите Volvo. Той е достатъчно красноречив, защото в противен случай изброяването на системите за активна и пасивна безопасност би се превърнало в доста скучно четиво. Спирам до тук по темата, изчерпах я.

Но не и темата интериор. Изчистени до съвършенство линии, ергономичен, комфортен. А качеството на изработка просто е съвършено. Белият цвят за интериор въобще не е логичен избор за нашите географски ширини, но за Volvo е задължителен. Той придава уют, подсилен от големия стъклен покрив. Самите седалки са толкова анатомични, колкото може да е една седалка на Volvo.

Така стигаме до централния екран, който е копие на таблет. Чувал съм супер неточното сравнение, че Volvo копирали Tesla. Това е пълна глупост, защото в Tesla има „телевизор”, а тук прецизно работещ инструмент. Въобще не смятам да сравнявам качеството на изработка. Просто шведите блестят спрямо конкурентите си по този показател. Бутоните на централната конзола са под 10, всичко се ръководи от таблета. За първи досег е необходимо време, за да се запознаеш с менютата, но аз съм карал вече всички нови модели Volvo, така че съм абсолютно наясно с нещата.

Наясно съм и със задвижването, затова първо искам ключовете за D5 модификация. Логичният избор за луксозен SUV. Той работи с 8-степенна автоматична кутия (единствен избор за всички агрегати), а пето поколение многодисков съединител на BordWarner (част от AWD системата) задвижва задните колела. Любопитното при този двигател е системата Power pulse, чиято цел е да намали турбо дупката. Не бих казал, че й се отдава във всеки момент, но разход от под 7 л/100 км е впечатляващ показател за един не лек автомобил като ХС60. Вярно, не съм го настъпвал много около Барселона, но затова път понастъпих версията Т6, която наистина блести във високите обороти.

Механичен компресор на Eaton „надува” двигателя при ниските обороти, а след 3500 об/мин се включа турбото. Ефектът от тази каскада е усещането, че под дългото торпедо отпред има монтиран двигател с обем поне 3,0 литра, а не 2,0-литров с 4 цилиндъра. И наистина е впечатляващ, затова Т6 е един от малкото агрегати, който ме кара да предпочета бензин пред дизел в SUV.

Добре, Volvo XC60 няма динамиката и пътното поведение на Х3 35i xDrive, но и няма подобни амбиции. Volvo не се е втурнал да преследва BMW или Audi в частта спортно пътно поведение. Моделът и марката залагат на комфорта и стабилността, което далеч не означава, че воланът губи връзка с пътя.

Аз лично за малко да изгубя централно връзка, когато разбрах, че базовата цена на Т6 е 105 360 лв. Множко ми се виждат, но още повече са 110-те хиляди за споменатото BMW X3 35i xDrive. Аналогично е положението и при дизеловия D5 модел: 99 660 за Volvo срещу конкурентното X3 (но 258 к.с.), което струва 103 600 лв. с ДДС. Това ми даде успоколение.

Volvo XC60 продължава да развива своите най-силни черти: комфорт, изисканост, безопасност, простор. Не само това, но ги усъвършенства до степен, която ме накара още в самото начало да заявя нещо много силно, а именно, че вече има нов измерител, който е различен от задължителните представители на голямата германска тройка. Новото XC60 е автомобил, който ще открадне от клиентите на немските си конкуренти.

Технически характеристики:

Volvo XC60 T6

Размери

Дължина, мм: 4688

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1658

Междуосие, мм: 2865

Собствено тегло, кг: 1814-2115

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 320 при 5700

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 2200-5400

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,9

Среден разход, л/100 км: 7,7

Вредни емисии СО2, г/км: 176

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 105 360

Четете още:

Toyota продължава да е най-скъпата автомобилна марка

Марсоходът на НАСА сякаш е излязъл от „Армагедон”

Влиза ли Porsche във водовъртежа на „Дизелгейт”?

- Ленче ма, какъв е тоя хляб дето си взела? Това ли ще ядем? - Това Кирчо, е здравословен пълнозърнест хляб. - Едно време му…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Застреляха бивш украински политик в Мадрид

Застреляха бивш украински политик в Мадрид

Свят Преди 8 минути

Той е бил високопоставен съветник на бившия президент на Украйна Виктор Янукович

<p>Студентка по медицина загуби ръцете и краката си, призова за ваксинация</p>

Студентка по медицина загуби ръцете и краката си, призова за ваксинация срещу менингит

Свят Преди 13 минути

23-годишната студентка била диагностицирана с менингококова септицемия

„Възраждане“ подава сигнал в ДАНС за държавна измяна срещу управителя на БНБ

„Възраждане“ подава сигнал в ДАНС за държавна измяна срещу управителя на БНБ

България Преди 37 минути

Според Костадинов Димитър Радев е казал, че има информация за конвергентния доклад за приемането на еврото

<p>Разбиха група, фалшифицирала бензин, замесиха България</p>

Гръцките власти разбиха група, фалшифицирала горива, замесена е и България

Свят Преди 40 минути

Най-сериозният случай е свързан с верига за внасяне на разтворители от България, пише изданието Polope

Кога е последният тест на Байдън за рак на простата?

Кога е последният тест на Байдън за рак на простата?

Свят Преди 55 минути

Детайли за здравословното състояние на предишния президент на САЩ

Георгиев: Изпълнен е и последният ангажимент по второто плащане от ПВУ

Георгиев: Изпълнен е и последният ангажимент по второто плащане от ПВУ

България Преди 1 час

Средствата са в общ размер от над 10 млрд. лева

Вътре в съзнанието на Марк Твен: Обсебващ автор и арогантен гений

Вътре в съзнанието на Марк Твен: Обсебващ автор и арогантен гений

Любопитно Преди 1 час

Най-загадъчната и тревожна страна от живота на Твен е неговата привързаност към тийнейджърки

Ким Чу-е редом до баща си Ким Чен-ун

Тя ли е следващият лидер на Северна Корея

Свят Преди 1 час

Спекулациите около момичето, за което се смята, че се казва Чу-е, продължават да се въртят, и дали тя може да бъде позиционирана като четвъртата Ким в управляващата династия, вместо влиятелната си леля Ким Йо-чен

Измами и рекет: Бригада мними майстори влиза в затвора

Измами и рекет: Бригада мними майстори влиза в затвора

България Преди 1 час

Общият размер на средствата, които ще трябва да заплатят като обезщетения, надхвърля 69 000 лева, предава NOVA

<p>Джафар Панахи: От политически затворник до премиера в Кан</p>

Иранският режисьор Джафар Панахи: От политически затворник до премиера в Кан

Свят Преди 1 час

„Страхът от арест е във всяка минута от живота ми“

Завръщане в светлината на прожекторите: Кевин Спейси получи награда в Кан

Завръщане в светлината на прожекторите: Кевин Спейси получи награда в Кан

Любопитно Преди 1 час

Актьорът присъства в Кан, за да получи награда за изключителни постижения в киното и телевизията от фонда Better World Fund

Отпускат 23 млн. лева за детски градини, училища и студентски общежития

Отпускат 23 млн. лева за детски градини, училища и студентски общежития

България Преди 1 час

Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев на брифинг в МС

Кабинетът отпусна 238 млн. лева за фирмите, работещи по жп инфраструктурата

Кабинетът отпусна 238 млн. лева за фирмите, работещи по жп инфраструктурата

България Преди 1 час

Това са средства за стари плащания, обяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов

Подготвят изцяло нов законопроект за детско правосъдие

Подготвят изцяло нов законопроект за детско правосъдие

България Преди 2 часа

Приетият и действащ в момента закон е от края на 50-те години, съобщи на брифинг правосъдният министър

Какви теми се паднаха на зрелостния изпит по БЕЛ

Какви теми се паднаха на зрелостния изпит по БЕЛ

България Преди 2 часа

Над 50 000 дванайсетокласници се явиха на изпит по български език и литература