При нарушение, установено и заснето с техническо средство, ще се издава електронен фиш за налагане на глоба, реши парламентът, който прие на второ четене промените в Закона за движение по пътищата, внесени от депутати от ГЕРБ.
Фишът трябва да съдържа данни за мястото, датата, точния час, регистрационния номер на автомобила, собственика, на когото е регистриран, описание на нарушението, както и размера на глобата, срока, сметката или мястото на доброволното й заплащане.
В 14-дневен срок от получаването на фиша собственикът на колата трябва да плати глобата или да предостави в структурата на МВР писмена декларация с данни за лицето, извършило нарушението.
В 7-дневен срок от получаването на електронния фиш може да се направи писмено възражение пред директора на съответната структура на МВР.
Парламентът вдигна от 20 на
50 лева глобата за шофьори, които карат в "BUS" лентата,
без да имат право на това.
Завишени са и глобите за превишена скорост, както в населените места, така и извън тях.
Промените предвиждат на всеки 5 км в час над допустимата скорост глобата да се увеличава с 50 лв.
За превишена скорост с над 30 км в час санкцията се увеличава, но отпада наказанието водачът да бъде лишаван за определен период от книжка. За сметка на това, ако нарушението е системно, той ще плаща глоба в двоен размер и ще бъде лишен от правото да управлява автомобила си за 6 месеца.
От левицата възразиха срещу отпадането на наказанието да се отнема книжката още при първо нарушение за определен период. Емил Радев от ГЕРБ отговори, че така или иначе няма механизъм, който да накара доброволно водачите да върнат книжките си.
Завишаването на глобите плюс електронният фиш ще доведат до по-голяма дисциплина и събираемост на глобите, които много хора избягват в момента, коментира той.
Пред журналисти Станислав Иванов от ГЕРБ посочи, че целта е да се дисциплинират водачите. Той смята, че очевидно досегашните наказания с отнемане на точки не работят и дават възможност за задкулисни договорки и избягване на санкциите.
Надявам се броят на камерите да бъде увеличен и да стане поне 300-400,
така всички, които са засечени в нарушение, ще бъдат санкционирани, каза Иванов.
Той уточни, че сега има 15 камери, но с тях се установяват за 8 месеца толкова нарушения, колкото за една година всички полицаи и контролните органи по пътищата на страната, а те са над 1000.
С промените депутатите записаха, че собственикът или администрацията, управляваща пътя, може да определи райони, пътища или части от пътища за зони за платено и безплатно паркиране в определени часове на денонощието. Отпадна досегашното ограничение, че това време не може да бъде по-малко от 30 минути и повече от 3 часа.
Текстът предизвика възраженията на левицата и Румен Такоров заяви, че целта е да се събират повече пари от такси за паркиране и каза, че с новите правила таксата за паркиране ще стане 3 лева за около 2 часа.
Трябва да има нов план за организация на движението в София, а не вече построените платна да се използват за паркиране, посочи Такоров.
От ГЕРБ отговориха, че се прави необходимото, строят се паркинги и кръстовища на няколко нива, за да се отпуши трафикът в София.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!