П оведението, което не контролираме съзнателно, влияе силно на нашите решения, установиха холандски учени, съобщи "Сайънс уърлд рипорт".
В изследване, извършено от университета в Лайден,
61 студенти са били помолени да гледат кратък видеозапис с участието на партньор. След това доброволците е трябвало да решат дали си заслужава да му дадат 5 евро или не.
На участниците в експеримента е било заявено, че ако партньорът реши да върне част от парите обратно, инвестицията ще се утрои, тоест доброволците ще получат повече.
Студентите не са знаели, че на практика партньор не съществува. На тях са им били показвани очи, чиито зеници са се разширявали, свивали или са оставали неподвижни.
Изследователите са установили, че доброволците са били склонни да се доверяват на партньори, чиито зеници са се разширявали.
Освен това те често са имитирали промените, които стават със зениците на партньора (свиване или разширяване).
Накрая тези студенти, които са имитирали промяната, по-често от останалите са се решавали да дадат парите. Макар и само в случаите, когато партньорът е имал европейска външност. Така, ако се съди по всичко,
поведението, което не контролираме съзнателно, влияе силно на нашите решения.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!