Още по темата

Няма да сгреша, ако направя констатацията, че при SUV-купетата има нещо кардинално сгрешено. Причината е, че очакваш от едно купе да лежи ниско до земята, да е с две врати и да предлага много прецизно управление. Но BMW започна всичко, оборвайки тази теза. Понесе критиките, но пожъна и голям успех. Повече от ясно бе, че тази ниша няма да остане незаселена. Mercedes-Benz GLC Coupe е още един играч, използващ познатата формула – взимаш SUV, правиш го по-малко практичен, искаш повече пари за него. Но колко много хора искат да плащат повече…

РАЗГЛЕДАЙТЕ СТРАХОТНАТА НИ ФОТОСЕСИЯ С GLC COUPE

Coupe означава плавно спускаща се линия на покрива и спортна ориентация, която GLC Coupe със сигурност притежава с диамантената си решетка, късите надвеси, големите въздухозаборници и пакета AMG Line. Определено моделът накара Х4 да се озърта, макар на пътя да не е толкова ангажиращ, колкото е баварецът. Но в Mercedes винаги са залагали на друга философия, която и в този случай работи ефикасно: елегантност и комфорт, съчетани с отличен интериор и ефикасност.

Източник: Preso Petrov

Истината е, че имах определени съмнения преди да измина около 600 км на борда на този автомобил. Те бяха свързани с предишния ми опит с големия GLE Coupe, който определено не ме грабна с излъчването си. Тук обаче нещата са коренно различни, това безпардонно излъчване на GLE Coupe е отстъпило място на елегантната визия, която пасва много добре на по-компактните размери на GLC Coupe. А с това превръща модела в желана придобивка.

Източник: Preso Petrov

Разликите между Mercedes GLC Coupe и конвенционалния SUV GLC са минимални, като изключим, разбира се, скосения покрив. Самият покрив е с около 4 см по-дълъг, a като цяло купе-всъдеходът е по-дълъг от GLC с 80 мм и по-широк с 40 мм, като е леко по-дълъг от основния си конкурент BMW X4.

Тези параметри автоматично предполагат по-големи вътрешни обеми, но това не е така. Скосеният покрив е „изял” 4 см от височината, но най-интересното е, че високите пътници не страдат от това. Причината е, че седалките са монтирани по-ниско. Обемът на багажника е намален до 491 л спрямо GLC (-59 л), което пък е с 9 литра под обема на Х4. Красотата, както добре е известно, изисква някои жертви, които тук не изглежда да са съществени.

Източник: Preso Petrov

Никакви жертви не са правени с качеството на материалите в интериора. А той получава от мен само положителни оценки. Седалките са страхотни, воланът също. Конфигурацията на еднокомпонентната централна конзола и информационно-развлекателната система в стила на таблет, монтирана над инструменталното табло, е добре позната от C-Class. AMG пакетът изпъква и тук, допринасяйки за по-спортното усещане в (и извън) интериора.

„Роуг 1: История от Междуконтинентални войни” на борда на X-Trail (тест драйв)

Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)

Този див, див запад на гърба на Mustang Cabriolet (тест драйв)

Golf 7S като iPhone 7S: минимални промени за максимален ефект (тест драйв)

Всеки Mercedes GLC Coupe разчита стандартно на системата Dynamic Select с адаптивни амортисьори и пет режима на задвижване. За да се оправдае частта „coupe” в името, Mercedes-Benz са втвърдили окачването и кормилната колона. Най-интересното в GLC Coupe е, че моделът предлага много добра комбинация между сигурно управление и комфортна возия. За това обаче ще трябва да вложите допълнително, за да си окомплектовате автомобила с въздушно окачване.

Източник: Preso Petrov

Моторната гама изглежда малка, но покрива всички нужди. В подножието на скалата стои 4-цилиндовият дизелов двигател с работен обем 2,1 литра, предлагащ мощност от 171 и 204 к.с. съответно в 220d и 250d. Големият 350d (V6 и 258 к.с.) не се предлага в България. Базовият бензинов мотор в GLC 250 е 2,0-литров с мощност 210 к.с. На върха в гамата стои Mercedes-AMG GLC 43 (V6 с 326 к.с.), но той също не се предлага у нас. Компания на конвенционалните модели прави плъг-ин хибридът 350 e 4MATIC с 316 конски сили.

Източник: Preso Petrov

Аз карам модификацията 250d 4MATIC, с която навъртях около 600 км. Не очаквам, че 2,1-литровият дизел ще е много динамичен, но бъркам. Да, няма да взриви сетивата ви, но 204 к.с. взимат спринта до 100 км/ч за 7,6 секунди, което е добро постижение на фона на теглото от 1850 кг. Много по-впечатляващи са 500-те нютон метра, налични при 1600 об./мин, с които 19-цоловите колела захапват яко в завоите, когато ви трябва тяга за ускорение. Да, прецизността не е като при Х4, но GLC Coupe ме радва много с отличния баланс между стабилност и комфорт.

Свикнал съм такива големи SUV модели да тествам с големи двигатели, затова сега бях повече от доволен, че ще мога да видя как се държи 1,8 тона с 2,1-литров дизел. Това бе един от малкото пъти в луксозен автомобил, в които съм се впечатлявал от разхода на гориво, защото 6,5 л/100 км са наистина впечатляващ параметър. Вдигнах го, когато оставих домочадието и излязох да видя на какво е способен GLC Coupe, но при нормално управление въпросните 6,5 л са си абсолютно реална стойност.

Източник: Preso Petrov

Ако решите да дадете повече спрямо GLC, то няколко факта може да ви накарат да се чувствате по-добре: изглежда по-привлекателно от GLC, по-добър е на пътя от него, усещането за лукс е по-високо спрямо Х4, като същевременно остава достатъчно практичен. И отпускащ. Можело, значи – SUV-купе съществувало и в реалния живот, изглежда добре и се държи добре.

Източник: Preso Petrov

Технически характеристики

Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC

Размери

Дължина, мм: 4732

Широчина, мм: 1890

Височина, мм: 1602

Междуосие, мм: 2873

Тегло, кг: 1845

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2143

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 204 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1600-1800

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 222

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,6

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 143-131

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 102 258

Цена на тестовия модел, лв. с ДДС: 130 950

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Mercedes GLC F-Cell комбинира литиево-йонна батерия и водород

Електричките може и да са красиви: Mercedes EQA Concept

Двигател от Ф1, до 200 стига за под 6 секунди и струва 2,275 млн. евро