И зследователи са намерили доказателства за съществуването на неизвестна досега архаична популация.

Тя се е разделила преди около милион години от родословието, което е довело до съвременните хора, и не е свързана нито с неандерталските и Денисовите хора, чиято ДНК носят при съвременните хора.

Ново изследване, проведено от двама генетици от Калифорнийския университет в Лос Анджелис, е открило доказателства за изчезнал клон на човечеството.

Генетиците Арун Дурвасула и Шрирам Санкарараман са открили части от ДНК от така наречената "призрачна архаична популация", криеща се в геномите на някои живи популации в Западна Африка като Йоруба от Нигерия и Менде на Сиера Леоне.

Изследването, публикувано в списанието Science Advances, се базира на сравнение на генетичното разнообразие при живите Homo Sapiens, неандерталците и Денисовите хора, за да се проследи как са възникнали нови варианти на генотип във всеки клон на човечеството.

Дурвасула и Санкарараман предполагат, че предците на западноафриканците и "призрачната архаична" популация се намесват преди около 50 000 години, по времето, когато хората в Евразия се смесват с изчезналите неандерталци и Денисови хора.

Изследователите не могат да кажат към кой вид на човечеството принадлежи призрачната архаична популация.

Генетиците предполагат, че вкаменелости като 11 200-годишния череп, открит в пещерата Иво Елеру в Нигерия през 1965 г., може да принадлежат на това изчезнало архаично население, според The New York Times.

Източник: Science Advances

Новото откритие може да хвърли малко светлина върху генетичното разнообразие на човека на африканския континент, което е трудно да се изучи поради неговите оскъдни записи на изкопаеми, въпреки че според научната общност съвременното човечество се е развило в Африка.

Най-ефективният начин за тестване на резултатите от проучването на Дурвасула и Санкарараман може да бъде намирането на съвпадение на ДНК от черепа от Иво Елеру и западноафриканското население, идентифицирано от генетиците, според The New York Times.

(Още интересни видеа вижте в канала на Vbox7 7-те НАЙ).

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

<p>Природният газ поевтинява с 9%</p>